szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre több felhasználó kap levelet a Netflixtől, hogy változtatnia kell jelszómegosztási gyakorlatán. A streaming-óriás érvei is érthetők, azonban sok felhasználó dönt most úgy, inkább búcsút int neki, különös tekintettel arra, hogy immár bőven van választék streaming-szolgáltatókból.

Tényleg bekeményített a Netflix: nem engedi tovább, hogy több háztartás is osztozzon egy előfizetésen, holott ez a helyzet akár egy valódi családon belül is életszerű lehet. Az úgynevezett vendégfiókok (tehát amelyeket helyileg máshonnan használnak) átalakíthatók saját egyéni előfizetéssé, vagy némi plusz pénzért tovább lehet a megosztott profilt használni.

Az intézkedés mögött kőkemény gazdasági megfontolások állnak, azonban kérdés, jól időzítette-e ezt a fajta bekeményítést a Netflix. Ha csak Magyarországot nézzük, már itt is sok konkurens streaming-szolgáltató elérhető, és a facebookos bejegyzések is arra utalnak, hogy sokan ezután nem is kérnek majd a Netflixből.

Ez egyébként nem csak nálunk van így. Külföldön is ellepték a panaszok a közösségi oldalakat. Twitter-felhasználók százai kezdték használni az elmúlt napokban a #CancelNetflix hashtaget, és képernyőképeket is megosztottak lemondásuk megerősítéséről.

Egyúttal sokan meg is ragadták az alkalmat, hogy ócsárolják a Netflix kínálatát, a kiadott tartalmak minőségét, illetve hangot adtak az eredeti sorozatok törlésével kapcsolatos ellenérzéseiknek is. Az Amazon Prime Video azonnal meglovagolta a lehetőséget, és jelezte, az ő előfizetőiknek nem kell majd ilyen megosztási problémával szembesülniük.

A felháborodás ellenére úgy tűnik, a Netflixnél cseppet sem aggódnak. „Latin-Amerikában szerzett tapasztalataink szerint a fizetett megosztás bevezetésekor minden piacon valamilyen törlési reakcióra számítunk, ami kihat a tagok rövid távú növekedésére” – idézi a BGR a Netflix év elejei eredményjelentését. „Amint azonban a háztartások elkezdik aktiválni saját önálló fiókjaikat, és további tagsági fiókokat is hozzáadnak, várhatóan javulni fog az összbevétel, ami minden terv- és árváltozással a célunk.”

Az idei év első negyedévében a Netflixnek összesen 232,5 millió előfizetője volt, és a vállalat 8,162 milliárd dollár bevételről számolt be az időszakban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!