Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6461a83f-4701-4ae2-a873-4f1d14406b03","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA mérnökei több részletet is megosztottak arról a robotról, ami a jövőben szolgálhatja a küldetéseket a Hold felszínén. ","shortLead":"A NASA mérnökei több részletet is megosztottak arról a robotról, ami a jövőben szolgálhatja a küldetéseket a Hold...","id":"20250204_nasa-ipex-robot-banyaszat-hold-regolit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6461a83f-4701-4ae2-a873-4f1d14406b03.jpg","index":0,"item":"be46848f-f16d-432c-8463-a95a2cb1572b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_nasa-ipex-robot-banyaszat-hold-regolit","timestamp":"2025. február. 04. 14:03","title":"10 000 kg/nap sebességgel dolgozhat a Holdon a NASA bányászrobotja – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6857013-bffd-4440-9987-ecbcde9a8c71","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nyugalmazott püspök idősotthonba költözött, ahol korábbi beszédei, írásai rendszerezését tervezi.","shortLead":"A nyugalmazott püspök idősotthonba költözött, ahol korábbi beszédei, írásai rendszerezését tervezi.","id":"20250206_beer-miklos-visszavonulas-nyilvanossag-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6857013-bffd-4440-9987-ecbcde9a8c71.jpg","index":0,"item":"8fcea673-5c80-4798-87ac-5a6f2a14a7ac","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_beer-miklos-visszavonulas-nyilvanossag-interju","timestamp":"2025. február. 06. 08:41","title":"Beer Miklós búcsúzik a nyilvánosságtól, nem ad több interjút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c6bad3e-c06b-41a3-936d-75ad6906adba","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A 77 éves színművész pánikrohamra gyanakszik.","shortLead":"A 77 éves színművész pánikrohamra gyanakszik.","id":"20250204_szinhaz-kern-andras-rosszullet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c6bad3e-c06b-41a3-936d-75ad6906adba.jpg","index":0,"item":"ebd04fdd-7ea4-4ecf-ae78-400bd3920a8c","keywords":null,"link":"/kultura/20250204_szinhaz-kern-andras-rosszullet","timestamp":"2025. február. 04. 13:08","title":"Kern András elmondta, mi okozhatta a rosszullétét, ami miatt félbe kellett szakítani az előadását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"293f4149-09a8-49cc-bb41-ba6115fc493b","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Bár a Gazdasági Versenyhivatal hozzájárult, hogy a Mol leányvállalata megvegye az elektronikai hulladékokat feldolgozó Metal Shredder Hungary Zrt.-t, nincs teljes összhang az üzlet körül. Az állami hulladékos koncessziót elnyert olajvállalat mindenesetre akadálytalanul terjeszkedik az ágazatban.","shortLead":"Bár a Gazdasági Versenyhivatal hozzájárult, hogy a Mol leányvállalata megvegye az elektronikai hulladékokat feldolgozó...","id":"20250204_mohu-mol-shredder-csanyi-hulladekgazdalkodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/293f4149-09a8-49cc-bb41-ba6115fc493b.jpg","index":0,"item":"9ba9674a-be46-4fce-afbf-3011a8fc66ff","keywords":null,"link":"/360/20250204_mohu-mol-shredder-csanyi-hulladekgazdalkodas","timestamp":"2025. február. 04. 12:33","title":"Csata a Mol új hulladékos szerzeménye körül, amelyben Csányi Sándor váratlanul lett szereplő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f975a7ef-df28-4c79-80f4-029da7190451","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hosszú, élelemszerzéssel töltött tél után egy sarki róka 1600 kilométert barangolt hazafelé, hogy újra együtt lehessen élete párjával.","shortLead":"A hosszú, élelemszerzéssel töltött tél után egy sarki róka 1600 kilométert barangolt hazafelé, hogy újra együtt...","id":"20250204_sarki-roka-szerelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f975a7ef-df28-4c79-80f4-029da7190451.jpg","index":0,"item":"56ddcb9d-1dc9-4e36-a710-b691f6b7779c","keywords":null,"link":"/elet/20250204_sarki-roka-szerelem","timestamp":"2025. február. 04. 17:21","title":"Távolság, fagy és éhség sem győzheti le a szerelmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d0a0312-9bf4-4a7c-a6d5-4d6b3d2a9e52","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy romos épület alapjának látszódik az a képződmény, amiről a NASA űrszondája készített fényképet, miközben a Mars felszínét pásztázta.","shortLead":"Egy romos épület alapjának látszódik az a képződmény, amiről a NASA űrszondája készített fényképet, miközben a Mars...","id":"20250204_mars-szikla-kepzodmeny-romos-epulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d0a0312-9bf4-4a7c-a6d5-4d6b3d2a9e52.jpg","index":0,"item":"0b225f9b-ffff-4442-8678-42d8092e51ae","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_mars-szikla-kepzodmeny-romos-epulet","timestamp":"2025. február. 04. 10:03","title":"Rejtélyes képződményre bukkant az űrszonda a Mars felszínén, már Elon Muskot is lázba hozta a fotó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"740ebae1-4f4f-4611-924f-4b241f7ddeb5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Magyar Rádió egykori párizsi és brüsszeli tudósítója hetvenhárom éves volt.","shortLead":"A Magyar Rádió egykori párizsi és brüsszeli tudósítója hetvenhárom éves volt.","id":"20250204_Meghalt-Keleti-Miklos-Pulitzer-emlekdijas-ujsagiro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/740ebae1-4f4f-4611-924f-4b241f7ddeb5.jpg","index":0,"item":"7d67067c-219e-4f74-81dc-cb49614ee1e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_Meghalt-Keleti-Miklos-Pulitzer-emlekdijas-ujsagiro","timestamp":"2025. február. 04. 21:40","title":"Meghalt Keleti Miklós Pulitzer-emlékdíjas újságíró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","shortLead":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","id":"20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab.jpg","index":0,"item":"4c447abb-5a83-436b-98c4-e62ba1490fa4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","timestamp":"2025. február. 05. 19:03","title":"Diszkrét terror: ez az app a zenét is megállítja, valahányszor szünetet tart futás vagy sétálás közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jelentős, 15 millió dolláros, közel öt és fél milliárd forintos tőkebevonási kört zárt le a hazai alapítású, budapesti fejlesztői központtal rendelkező Commsignia. A járművek közti kommunikációs (Vehicle-to-Everything, V2X) közlekedésbiztonsági megoldásokat szállító Commsignia 15 millió dolláros tőkebevonásról állapodott meg hazai és külföldi befektetőkkel, köztük olyan szakmai partnerekkel, mint a Qualcomm Ventures, a Samsung Catalyst Fund és az LG Electronics. Jelenleg 140-en dolgoznak a Commsigniánál, és a létszám folyamatosan bővül, az újabb befektetési kör segítségével magas hozzáadott értéket termelő munkahelyeket kívánnak teremteni.
A Commsignia budapesti központjában olyan szoftverek és hardverek készülnek, amelyekkel csökkenthető a sérülések és halálesetek száma a közlekedésben. A forgalom résztvevőit összekapcsoló V2X technológia eleinte személyautókban, teherautókban és buszokban kezdett elterjedni, majd a Commsignia kezdeményezésével és aktív részvételével utat tört magának a kerékpárok és elektromos rollerek piacán. A V2X rádiós technológiával növeli meg a közlekedők fizikai látóterét, így az egymással kommunikáló járművek sofőrjei akkor is értesülnek más járművek jelenlétéről, érkezéséről, amikor azok takarásban vannak, vagy rossz időjárási viszonyok miatt nehezebben észlelhetők. Ez az információ segít a sofőröknek jobb döntéseket hozni, és csökkenteni tudja a sérüléssel vagy halállal végződő ütközések számát – magyarázza közleményében a cég, mire is lehetnek alkalmasak az általa fejlesztett technológiák.
A járműkommunikációs budapesti fejlesztésekben olyan szakmai szereplők és befektetési alapok látták meg a fantáziát, mint a magyar PortfoLion Capital Partners, a finn Inventure, a magyar Day One Capital, a brit Inference, valamint az amerikai Qualcomm Ventures, a dél-koreai Samsung, és a befektetőkhöz újonnan csatlakozó LG.
„Ezzel a befektetéssel a kulcsfontosságú stratégiai partnereink elismerték a Commsignia vezető szerepét a járműkommunikáció és a közlekedésbiztonság globális piacán. A Commsignia folytathatja a V2X alapú digitális közlekedési infrastruktúra kiépítését, és lendületesen bővítheti a vállalatot, hogy csúcstechnológiás termékeit még több emberhez juttassa el” – idézi a cég közleménye Patay Szabolcs ügyvezető igazgatót.
A budapesti központú Commsignia bemutatta az OBU Lite nevű közlekedésbiztonsági eszközét, amely vehicle-to-everything (V2X) technológiával javítja a sérülékeny úthasználók, így például az elektromos kerékpárral vagy rollerrel közlekedők láthatóságát és biztonságát a közúti forgalomban. A rádiós üzenetváltás közvetlen kapcsolaton zajlik, nem igényel mobilhálózati lefedettséget.
A Commsignia szerint a V2X járműipari elterjedésével egy időben a világ egyre több nagyvárosában és régiójában telepítik százával az utak mentén azokat a V2X eszközöket, amelyek a jelzőlámpák, forgalomfigyelő kamerák és érzékelők adatait továbbítják V2X-es járművek felé.
A cég eszközmenedzsment- és analitikai eszközei azt is lehetővé teszik, hogy a forgalom irányítását végző közlekedési vállalatok és útkezelők valós idejű információkat gyűjtsenek a forgalmi helyzetről, megismerjék a másképp láthatatlan közúti konfliktusokat, enyhítsék a forgalmi torlódásokat, és a lámpás kereszteződésekben zöld utat biztosítsanak buszoknak, mentőknek vagy tűzoltóknak a gyorsabb haladás érdekében.
A magyar Commsignia szállít járműkommunikációs megoldásokat a CAM Testbed UK autóipari tesztpályákra. A vállalat által vezetett konzorciumban olyan neves cégek tagjai még, mint a Vodafone és a Nokia.
A Commsignia közleményében hangsúlyozza: a hazai szakembergárda a világ vezető autógyártóival, elektronikai beszállítóival dolgozik együtt, míg a cég okosváros megoldásait többek között olyan metropoliszok és régiók útjai mentén telepítik, mint Los Angeles, Las Vegas, Detroit, Salt Lake City és Denver. Európában a Commsignia eszközeit többek között Csehország, Olaszország és Magyarország útjai mentén telepítették.