Merészet léphet a TikTok: minden videóban minden egyes tárgy egy reklám lesz, akkor is, ha csak véletlenül került be

Új funkciót tesztel a TikTok: minden videójával vásárlásra ösztönözne. A funkció ugyanis automatikusan azonosítja a videóban lévő objektumokat, majd a TikTok Shophoz irányítaná a felhasználókat.

  • hvg.hu hvg.hu
Merészet léphet a TikTok: minden videóban minden egyes tárgy egy reklám lesz, akkor is, ha csak véletlenül került be

Tavaly szeptemberben indult el a TikTok Shop, a kínai közösségimédia-cég online boltja, gyorsan tele is lett termékekkel. Az online piactér nyereséges, naponta 4 millió dollárnyi bevételt termel az Egyesült Államokban. (A TikTok Shop jelenleg az USA-n kvül Indonéziában, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön, Szingapúrban, Vietnámban és az Egyesült Királyságban érhető el.) Eddig csak jóváhagyott befolyásolók és márkák linkelhettek termékekhez a TikTok Shopban, de most a platform kiterjesztené ezt.

Az alkalmazásban most egy új funkciót tesztelnek, amelynek célja, hogy a közösségi média platformon közzétett összes videót „áruképessé” tegye, azaz a nézők könnyedén megtalálhassák és megvásárolhassák a videókban szereplő termékeket. Mesterséges intelligencia segítségével az új funkció automatikusan azonosítja a videóban lévő objektumokat, és hasonló termékeket javasol a TikTok Shopból.

A platformot működtető ByteDance megerősítette a Bloombergnek, hogy jelenleg néhány felhasználóval teszteli a funkciót, amely a TikTok Shop eddigi legnagyobb integrálását jelentheti a platformba.

Az új funkció lényegében valamennyi videókészítőt „influenszerré” varázsolja, és a TikTokon minden bejegyzést a videóikban szereplő bármely termék hirdetésévé tesz. A tartalomkészítők manapság jutalékot kapnak a termékvásárlások után, de egyelőre nem világos, hogy a felhasználók kapnak-e majd jutalékot a nem szándékosan hirdetett termékek eladásai után.

TikTok Shop

A TikTok Shop a közelmúltban nem kevés kritikával szembesült. A felhasználók arról panaszkodtak, hogy hamis vagy rossz minőségű termékeket kaptak a platformról. A kereskedők viszont dicsérték a TikTok Shopot az eladások és az ismertség növekedése miatt. A Bloomberg cikke arra is rámutat, hogy a TikTok által használt algoritmus egyelőre nem tökéletes. Az egyik videón például, amelyen egy nő köveket fényesít, egy aranygyűrű és fémszögek láthatók hasonló, megvásárolható tárgyként.

A Bloomberg szerint a TikTok idén 17,5 milliárd dollár értékű árut kíván eladni az Egyesült Államokban. Az új, mesterségesintelligencia-kompatibilis funkció pedig minden bizonnyal segíteni fog az ambiciózus cél elérésében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.