szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ming-Chi Kuo szerint egészen drámai mértékben lejjebb vette a Vision Pro rendeléseit az Apple, miután máris csökkenni kezdett a kereslet a kevertvalóság-szemüveg iránt.

Bajban a nagy vízió: nem megy az Apple Vision Pro. A cég februárban dobta piacra a kevertvalóság-szemüvegét az Egyesült Államokban, és bár nagy volt körülötte a felhajtás, az érdeklődés azóta mintha elapadt volna.

Az persze csak egy dolog, hogy a médiában mennyit (nem) hallani az eszközről – sokkal érdekesebb, mit mutatnak az eladásokra vonatkozó várakozások. A neves elemző, Ming-Chi Kuo most arról ír, hogy az Apple visszavágta a Vision Pro gyártási kapacitásai iránti rendeléseit, ráadásul azelőtt, hogy a szemüveg az Egyesült Államokon kívül is megjelenne.

A cég most állítólag úgy számol, hogy körülbelül 400-450 ezer darabot értékesíthet 2024-ben, szemben a 700-800 ezer példány körüli, korábbi „piaci konszenzussal”. A The Verge cikke megjegyzi: az Apple 3500 dolláros szemüvege iránt érezhetően csökkent a kereslet, szemben az Apple korábbi várakozásaival.

Csúnya felsülés lehet az Apple néhány hónapos terméke – állítólag már nem is gyártják

Úgy tűnik, a környezetbarát FineWoven szövetkiegészítők nem sikerültek a legjobban, és az Apple is inkább úgy döntött: kukázza a tokokat és óraszíjakat. A kérdés, hogyan tovább, de főleg: miként fogja kommunikálni az Apple a fiaskót.

Ez az Apple terveire is hatással lehet, például akár már 2025-ben megjelenhet egy kedvezőbb árcédulájú szemüveg.

Miután a cég gyakran iránymutató az új termékek piacán, ha a Vision Pro rosszul teljesít, az az egész iparágban éreztetheti a hatását.

Egy másik területen épp nagy bejelentésre készül az Apple: május 7-én valamilyen újdonságot, bizonyára egy új iPadet mutat majd be a cég.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!