Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egy sor vezetéstámogató rendszer lesz kötelező mostantól valamennyi új, az EU-ban forgalomba állított autónál.
Fontos új szabályozás lép életbe július 7-én: ettől kezdődően az Európai Unióban értékesített minden új gépjárműre alkalmazni kell az általános járműbiztonságra vonatkozó új szabályokat – derül ki az Európai Bizottság közleményéből.
A szabályok az új járműtípusok viszonylatában már 2022 júliusa óta érvényben vannak, mostantól azonban minden új gépjárműre vonatkozni fognak, és azzal javítják a közúti közlekedés biztonságát, hogy egy sor fejlett vezetéstámogató rendszert vezetnek be valamennyi új jármű esetében.
Mostantól minden új gépjárművet, beleértve a személygépkocsikat, a kisteherautókat, a teherautókat és a buszokat is, intelligens sebességszabályozó megoldásokkal, kamerás vagy érzékelős tolatóradarral, valamint a járművezető fáradtságára figyelmeztető és a vészfékezést jelző rendszerekkel kell felszerelni – ismerteti az EB.
A személygépkocsikat és a kisteherautókat emellett sávtartó rendszerrel, automatizált fékrendszerrel és eseményadat-rögzítővel is el kell látni. A buszok és teherautók gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való ütközésének megelőzése érdekében ezeket a járműveket mostantól holttérfigyelő rendszerrel és integrált jelzőrendszerekkel is fel kell szerelni, valamint speciális abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel is el kell látni.
Az EB úgy számol, hogy az új szabályok 2038-ig várhatóan több mint 25 000 haláleset és 140 000 súlyos sérülés megelőzéséhez járulnak majd hozzá.