szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Adam Mosseri, az Instagram vezetője szerint a Meta nemrég megerősítette az Instagram keresővel foglalkozó csapatát, így új funkciók és jobb működés várható a jövőben.

Adam Mosseri, az Instagram vezetője a Build Your Tribe című podcast legutóbbi adásában árulta el, mit tart az egyik legfontosabb feladatnak a platform fejlesztésével kapcsolatban. A szakember szerint a vállalat jelenleg az alkalmazás keresési funkcióinak fejlesztésére törekszik, egyben elismerte, hogy ezen a területen az Instagramnak még bőven van dolga. A TechCrunch megjegyzi: az elmúlt években a Z generáció tagjai egyre inkább a közösségi oldalakon – leginkább a TikTokon – hajtottak végre kereséseket ahelyett, hogy a hagyományos keresőmotorokat használnák erre.

A keresésre használt platformok közé tartozik maga az Instagram is, Mosseri szerint azonban a pozíciójuk messze nem tökéletes. „Elkezdünk több energiát fektetni az Instagram keresési funkciójába, mert rengeteg kiváló tartalmat találni a platformon. Ugyanakkor amit tartalomkeresésnek hívunk – vagyis nem egy fiók, hanem egy bizonyos típusú tartalom keresését –, az jelenleg nem túl jó az Instagramon” – vallotta be Mosseri.

A szakember szerint a probléma egyik oka eddig az volt, hogy az ezzel foglalkozó csapat kicsi volt, ám a Meta nemrég megerősítette ezt, hogy a következő hónapokban és években növekedésnek induljon a funkció. Mosseri szerint ahhoz, hogy a keresés valóban hatékonyan tudjon működni, az is kell, hogy a tartalomgyártók tartalmai többször is megjelenjenek, és ne csak az első 24-48 órában produkálják a megtekintések jelentős részét.

Head of INSTAGRAM reveals secrets to GROWING in 2025

🚨 This is THE Instagram interview creators have been waiting for! 🚨 I sat down with the Head of Instagram, Adam Mosseri, to ask the BIG questions: 👉 Is the algorithm killing your reach? 👉 Are shadowbans real? 👉 What actually matters for growth in 2025? No fluff.

A lap megjegyzi: a Google még 2022-ben ismerte fel, hogy a kereső vagy a Google Térkép helyett a Z generáció tagjai egyre inkább a közösségi alkalmazásokhoz fordulnak válaszokért. A TikTok 2024 őszén nyíltabb versenybe kezdett a Google hirdetési üzletágával, lehetővé téve hirdetőinek, hogy a TikTok találati oldalát is megcélozzák a reklámokkal.

Mosseri szerint az Instagram javítani szeretne azon is, hogy jobban figyelje a bejegyzésekhez érkező hozzászólásokat. A TikTok ugyanis leginkább az alapján ad találatot a tartalmakra, hogy a különböző tartalmak alatt milyen diskurzus folyik. Ezt a jövőben az Instagram is így kezelné. Az alkalmazás azon verziója, ami már erre is figyel, hamarosan megjelenhet – közölte Mosseri.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!