szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A következő években minden eddiginél jobban felértékelődik, hogy a cégek hogyan tudják a lehetséges munkavállalókat megtalálni és megnyerni maguknak, mindebben pedig a közösségi média megkerülhetetlenné válik.

A 2008-ban kezdődött gazdasági válságot követő fellendülésnek köszönhetően jelentősen élénkült a munkaerőpiac keresleti oldala – vagyis a cégek egyre több embert akarnak felvenni. A fellendülés révén jelentkező munkaerőkereslet-növekedés, illetve a főiskolák, egyetemek diplomásmunkaerő-kibocsátása – a pályaelhagyás és a külföldi munkavállalás következtében nyíló olló miatt – új kihívások elé állítja a vállalatok HR munkatársait. Ennek oka, hogy tartósan külföldön vállalt munkát az a jelölti kör, amiből korábban lehetett meríteni. Ez a tendencia várhatóan folytatódik a következő néhány évben – derül ki a BrandJob sajtóközleményéből.

A szakemberek alapvetően két irányban látják a megoldást: egyrészt elengedhetetlennek tartják a közösségi média sokkal tudatosabb alkalmazását, másrészt megkerülhetetlennek tekintik az eddiginél szisztematikusabb, hosszú távú munkáltatói márkaépítést. Hadi László, a BrandJob a munkáltatói márkaépítéssel ügyvezető igazgatója szerint a cégeknek együtt kell élniük azzal, hogy a fiatalok számára a közösségi média vált az egyes számú tájékozódási pontjukká. Innen szereznek információt a barátaikról, ötleteket a programjaikhoz, itt hallanak a jópofa kezdeményezésekről, és nem utolsósorban innen kapják a lehetséges állásötleteket. Éppen ezért ma már nem elég, hogy valaki egyetlen hirdetésben, egyetlen alkalommal találkozzon az ajánlattal. Különböző időszakokban, több irányból kell megszólítani a célközönséget.

Ráadásul hiába érik el a jelöltet, ha a cég neve nem sokat mond vagy nem is szimpatikus. A legjobb jelölteket többen is bombázzák ajánlataikkal, ilyenkor különösen fontos, hogy a jelölt fejében milyen kép is él a cégről.

A világ vezető munkáltatói márka ügynöksége, a TMP Worldwide tavaly készített felmérése szerint Amerikában a 30 éven aluliak több mint fele reggel még az ágyból történő felkelés előtt megnézi a közösségi oldalait, a munkát keresők 27 százaléka pedig még a reggeli kikászálódás előtt ránéz a legfrissebb állásajánlatokra, és a Facebook-felhasználók 23 százaléka naponta több mint ötször megy fel a saját oldalára. Egyértelmű hát, hogy a közösségi média Magyarországon is megkerülhetetlenné vált: a közösségi csatornákon ugyanis bármikor el lehet érni a célcsoport tagjait. Viszont hiába posztol egy cég a Facebookon, a LinkedIn-n vagy a Twitteren, ha az üzenetátadás módja nem elég személyes és nem szólítja meg a lehetséges jelölteket, akkor semmit sem ér el. A szöveges álláshirdetéseket alig tizedannyian nézik meg, mint a szórakoztató, de tartalmas „infotainment” típusú üzeneteket.

Horváth Szabolcs

Profi álláskeresőhőz profi HR-es

A közösségi média hosszú távon sem váltja ki azonban a személyzeti tanácsadók tudását. A szakemberek tisztában vannak azzal, hogy a fiatalok professzionális színvonalon tudják szakmai önéletrajzukat összeállítani és prezentálni, így a szükséges előszűréshez, a jelöltek tudásának valós felméréséhez szakértői tudásra van szükség. A kiválasztási folyamat során a HR-szakemberek a jelöltek személyes interjúztatásával, a tőlük érkező reakciók alapján alkothatnak képet arról, hogy ki a legmegfelelőbb az adott pozícióra.

A munkáltatói márkaépítés nem újdonság, első lépései már a 19. század végén megtörténtek. A John Deere 1895-ben már a farmereknek szóló saját magazint készített, a Michelin pedig 1900-ban jelentette meg az első Michelin Guide-ot. A sikeres munkáltatói márkaépítés középpontjában azóta is egy olyan vonzó vállalatkép áll, ahol a jelölt jó szívvel el tudja képzelni az adott cégről, hogy ott dolgozzon. Mindennek kulcsa a hiteles történetmesélés, ami egyszerre szolgálja a vállalat bemutatását és a vonzó munkáltatói márka kialakítását.

Hadi szerint ma már édeskevés egy munkatársat a kamera elé állítani, hogy elmondja: szeretek a vállalatnál dolgozni. Olyan hiteles tartalmat kell létrehozni, amit össze lehet kötni az aktuális állásajánlatokkal. A cégarculat építés így könnyíti meg a toborzási tevékenységet, és csökkenti le annak költségeit. A hitelességet pedig azzal is növelni tudjuk, ha elérjük és megnyerjük magunknak a véleményvezéreket. Ők azok, akik az adott célcsoportkörön belül rendszeresen követik a hírfolyamokat. Ha nekik megtetszik a mi hirdetésünk, még akkor is követni fogják és megosztják a híreinket, ha ők maguk éppen nem keresnek állást. A minőségi tartalom megosztásával ugyanis ők is erősítik a közösségükön belüli véleményvezéri pozíciójukat.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Továbbra is stabil Ferenc pápa állapota

Továbbra is stabil Ferenc pápa állapota

Egy katolikus iskola tanára pizsamapartit szervezett a nyolcadikos diákjainak, majd az egyik fiút szexuálisan zaklatta

Egy katolikus iskola tanára pizsamapartit szervezett a nyolcadikos diákjainak, majd az egyik fiút szexuálisan zaklatta

Pörög a lakáspiac: úgy nő a kereslet, hogy azzal a kínálat nem bír lépést tartani, és az adásvételek is kilőttek

Pörög a lakáspiac: úgy nő a kereslet, hogy azzal a kínálat nem bír lépést tartani, és az adásvételek is kilőttek

Nagyon kikapott a Fidesz jelöltje Pápán az időközi választáson

Nagyon kikapott a Fidesz jelöltje Pápán az időközi választáson