szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A szexista és a szexualitást sugalló hirdetéseket - mondván, a gyerekeket akarják tőlük megkímélni - legalább a nyári szünidő alatt be kellene tiltani - javasolta a kínai állami televízió (CCTV), szakértők és szülők véleményére hivatkozva.

A mellnagyobbítást népszerűsítő  hirdetések, a karcsúsító fűzők, a kozmetikai eszközök és a be nem bizonyított gyógymódok reklámjai egyre sűrübben jelennek meg  a kínaii tévécsatornákon. Az egyik kifogásolt, plasztikai beavatkozást népszerűsítő,  mellnagyobbítást sugaló reklámfilmben.  egy kis keblű nő sétál el a képernyőn,  miközben egy férfi a háttérben megszólal:  "túl kicsi, hogy jó legyen". Ezután egy nagyobb mellű nő is megjelenik,  mire a férfi  kijelenti: "minél nagyobb, annál jobb!"
   
"Az ehhez hasonló hirdetések diszkriminatívak és a nőkkel szemben tiszteletlenek, valamint a tizenéveseket is félrevezetik" - hangsúlyozta egy fiatalokkal foglalkozó szakember a kínai állami televízióban. .A szülők többsége inkább küldje nyári táborba vagy sportfoglalkozásra gyermekeit ahelyett, hogy hagyja őket otthon tévézni, tette hozzá. (Ilyen és ehhez hasonló kampányok rendszerint  előkészítenek valamilyen tiltó kormányrendeletet. A szerk.)  
   
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!