szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Föld felmelegedésének következményeire a nemzetközi politika figyelmét felhívó és azonnali cselekvést szorgalmazó Gore szervezete, a Klímavédelmi Szövetség hétfőn közölte: az autógyártók, az olajcégek és egyéb ellenzők részéről várható ellenállás dacára "3-5 évig tartó történelmi kampányt" kezd.

Az egész világra kiterjedő felvilágosító-mozgósító kampány lefolytatását valószínűleg négy vezető reklámügynökség - a Crispin Porter and Bogusky, a Bartle Bogle Hegarty, a Martin Agency és a Y and R - vállalja el. A médiaköltségek várhatóan évente meghaladják majd a 100 millió dollárt.

Elemzők szerint az a tény, hogy a vezető reklámcégek felvállalták a sok nagyvállalat működését nyilvánvalóan támadó környezetvédelmi hadjáratot, arra utal: a zöld gondolkodás egyre inkább teret nyer az üzleti világban. A reklámvilágban pedig úgy tűnik egyre nagyobb a készség a sürgető társadalmi problémák megoldásával kapcsolatos kampányok felkarolására.

A nagy reklámügynökségek gyakran folytatnak kiterjedt kampányokat például a dohányzás ellen, a kábítószer-fogyasztás megelőzésére vagy egy-egy katasztrófa után segélygyűjtésre. A közvéleményt megosztó és politikai tartalmú reklámhadjáratoktól azonban eddig általában távol tartották magukat. Mindeddig a globális felmelegedés témája is ilyennek számított.

Al Gore volt az egyik szervezője a minden idők legnagyobb zenei eseményének számító, 2007. július 7-én tartott Live Earth-koncertsorozatnak. A környezetvédő tevékenysége miatt az idei Nobel-békedíjra jelölt Gore-t az amerikai közvélemény tekintélyes része szívesen látná az Egyesült Államok elnöki székében. A találgatások ellenére a volt alelnök eddig azonban cáfolta, hogy indulni akarna a 2008-as elnökválasztáson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kontúr

Al Gore: alelnökből környezetvédelmi hittérítő

Washingtonban és New Jerseyben személyesen köszöntötte az egybegyűlteket, a londoni közönséghez videón keresztül szólt, Tokióban pedig hologram képében jelent meg a szombati, maratoni hosszúságú Live Earth koncertsorozaton Al Gore volt amerikai alelnök. A nagy ovációval fogadott főszervező a környezetvédelmi üzenetekkel tűzdelt zenei műsort a helyszínen, a tévéképernyők előtt, illetve az interneten követő mintegy 2 milliárd ember figyelmét a globális felmelegedés veszélyére próbálta felhívni. A hat és fél éve még bukott amerikai politikus mostanra a környezetvédelem első számú nemzetközi apostolává vált, előadásai világszerte telt házat vonzanak.

MTI/hvg.hu Kult

Véget ért a Live Earth koncertsorozat

Az amerikai New Jersey állambeli East Rutherfordban és a Rio de Janeirói Copacabana strandon tartott koncertekkel véget ért közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban a klímaváltozás ellen meghirdetett Live Earth világkoncert-sorozat.