szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Föld felmelegedésének következményeire a nemzetközi politika figyelmét felhívó és azonnali cselekvést szorgalmazó Gore szervezete, a Klímavédelmi Szövetség hétfőn közölte: az autógyártók, az olajcégek és egyéb ellenzők részéről várható ellenállás dacára "3-5 évig tartó történelmi kampányt" kezd.

Az egész világra kiterjedő felvilágosító-mozgósító kampány lefolytatását valószínűleg négy vezető reklámügynökség - a Crispin Porter and Bogusky, a Bartle Bogle Hegarty, a Martin Agency és a Y and R - vállalja el. A médiaköltségek várhatóan évente meghaladják majd a 100 millió dollárt.

Elemzők szerint az a tény, hogy a vezető reklámcégek felvállalták a sok nagyvállalat működését nyilvánvalóan támadó környezetvédelmi hadjáratot, arra utal: a zöld gondolkodás egyre inkább teret nyer az üzleti világban. A reklámvilágban pedig úgy tűnik egyre nagyobb a készség a sürgető társadalmi problémák megoldásával kapcsolatos kampányok felkarolására.

A nagy reklámügynökségek gyakran folytatnak kiterjedt kampányokat például a dohányzás ellen, a kábítószer-fogyasztás megelőzésére vagy egy-egy katasztrófa után segélygyűjtésre. A közvéleményt megosztó és politikai tartalmú reklámhadjáratoktól azonban eddig általában távol tartották magukat. Mindeddig a globális felmelegedés témája is ilyennek számított.

Al Gore volt az egyik szervezője a minden idők legnagyobb zenei eseményének számító, 2007. július 7-én tartott Live Earth-koncertsorozatnak. A környezetvédő tevékenysége miatt az idei Nobel-békedíjra jelölt Gore-t az amerikai közvélemény tekintélyes része szívesen látná az Egyesült Államok elnöki székében. A találgatások ellenére a volt alelnök eddig azonban cáfolta, hogy indulni akarna a 2008-as elnökválasztáson.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kontúr

Al Gore: alelnökből környezetvédelmi hittérítő

Washingtonban és New Jerseyben személyesen köszöntötte az egybegyűlteket, a londoni közönséghez videón keresztül szólt, Tokióban pedig hologram képében jelent meg a szombati, maratoni hosszúságú Live Earth koncertsorozaton Al Gore volt amerikai alelnök. A nagy ovációval fogadott főszervező a környezetvédelmi üzenetekkel tűzdelt zenei műsort a helyszínen, a tévéképernyők előtt, illetve az interneten követő mintegy 2 milliárd ember figyelmét a globális felmelegedés veszélyére próbálta felhívni. A hat és fél éve még bukott amerikai politikus mostanra a környezetvédelem első számú nemzetközi apostolává vált, előadásai világszerte telt házat vonzanak.

MTI/hvg.hu Kult

Véget ért a Live Earth koncertsorozat

Az amerikai New Jersey állambeli East Rutherfordban és a Rio de Janeirói Copacabana strandon tartott koncertekkel véget ért közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban a klímaváltozás ellen meghirdetett Live Earth világkoncert-sorozat.