szerző:
MTI

A madridi nemzetközi légikikötőben szerdán történt repülőgép-szerencsétlenség áldozatainak a száma 153-ra emelkedett, és csak 19-en élték túl a közvetlenül a felszállás után bekövetkezett balesetet - jelentette be Magdalena Alvarez Arza spanyol fejlesztési miniszter. A szerencsétlenségnek feltehetően nincs magyar áldozata.

© MTI/AP
Az MD-82 típusú gép fedélzetén 172-en tartózkodtak a baleset idején, a spanyol miniszter szerint a sérültek közül egyeseknek válságos az állapota, sokan égési sérüléseket szenvedtek. 

 
A repülőgép-szerencsétlenségnek feltehetően nincs magyar áldozata: a spanyol légitársaság, a Spanair közzétette szerda késő este a lezuhant repülőgép utasainak listáját, de a névsorban nem található magyar névre utaló család- vagy keresztnév - közölte az MTI-vel Wirth László, Magyarország madridi nagykövetségének első tanácsosa, miután a külképviselet alkalmazottai áttekintették a névsort. Wirth szerint a spanyol média hét külföldi utasról adott hírt, de közöttük nincsenek magyarok. A hét külföldi közül négy német, két svéd és egy dán állampolgár volt.
   

A madridi média arról számolt be, hogy egy spanyol házaspár annak köszönheti életét, hogy lekéste a szerencsétlenül járt légi járatot, három perccel a "kapuzárás" után érkezett a légikikötőbe. A spanyol Spanair - a SAS leányvállalata - és a német Lufthansa légitársaság közös járata Madridból a Kanári-szigetekre, Las Palmasba tartott. A műszaki problémák miatt - meghibásodott a külső hőmérsékletet mérő műszer - eleve egy órás késéssel, délután három körül induló gép rögtön kényszerleszállást kísérelt meg, valami oknál fogva jobbra fordult, és a kifutópályán túlfutva földnek csapódott.

A túlélők arról számoltak be, hogy a felszállás után a bal hajtómű meggyulladt, s nem sokkal ezután robbanást is hallottak. Mindez mintegy kétszáz méteres magasságban történt, ezután pedig a gép lassan landolni kezdett, majd földnek csapódott. Magdalena Alvarez Arza közölte, hogy a hatóságok kizárják az idegenkezűséget, balesetnek tekintik a szerencsétlenséget.

A CNN hírtelevízió által megszólaltatott szakértő egyértelműen műszaki hibára gyanakodott, mivel az időjárási viszonyok tökéletesek voltak a repüléshez. Elmondta, hogy az MD-82-es biztonságos gépnek számít, akkor is tud repülni, ha leáll az egyik hajtóműve, ezért egymagában egy hajtómű meghibásodása nem okozhatott balesetet. Szerinte erősen csökkentette a fedélzeten tartózkodók túlélési esélyét az, hogy a gép tele volt üzemanyaggal, amely a becsapódás után azonnal meggyulladt. Sokan megfulladhattak azok közül, akik túlélték a becsapódást. Egyes túlélők annak köszönhetik az életüket, hogy a becsapódás ereje valósággal kiröpített őket a gépből, egy patakba estek, így nem égtek meg.

A BBC-nek nyilatkozott szemtanúk szerint a gép darabokra tört, és teljesen kiégett. Gyakorlatilag csak a farok maradt meg viszonylag épen. A gép adatrögzítő készülékeit megtalálták, a baleset okainak tisztázását a repülési adatok és a pilóták beszélgetésének kielemzésétől remélik. Az amerikai légügyi hatóságok szakértőket küldenek Madridba a baleset körülményeinek kivizsgálására, mivel a repülőgép amerikai gyártmányú volt. A baleset után lezárták a Barajas repülőteret, de két órával később korlátozott számban már fogadott és indított járatokat a légikikötő.

Spanyolországban 1985 óta nem volt ilyen súlyos légi baleset. José Luis Rodríguez Zapatero spanyol kormányfő szabadságát megszakítva több miniszterével együtt a helyszínre sietett. Zapatero fogadkozott, hogy kormánya mindent megtesz az áldozatok hozzátartozóinak megsegítéséért. Madridban háromnapos gyászt rendeltek el.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kamondy Ágnes a TRIP hajón folytatja visszatérését

Kamondy Ágnes a TRIP hajón folytatja visszatérését

Santanderbe is repül a Wizz Air

Santanderbe is repül a Wizz Air

Bankszövetség: Most már tényleg indul az azonnali fizetés

Bankszövetség: Most már tényleg indul az azonnali fizetés

Mobilfüggő? Jött három új app, amikkel kezelheti magát

Mobilfüggő? Jött három új app, amikkel kezelheti magát

Újabb negatív rekord született, soha nem volt még ennyi szén-dioxid a légkörben

Újabb negatív rekord született, soha nem volt még ennyi szén-dioxid a légkörben

Árulkodó a különbség a topligák, illetve a magyar és a kazah focibajnokság bevételei között

Árulkodó a különbség a topligák, illetve a magyar és a kazah focibajnokság bevételei között