Magához tért és beszél az a kislány, aki 21 órát töltött egy összeroncsolódott vasúti kocsiban - számolt be az RTL Híradó. A tűzoltók eszméletlen állapotban találtak rá. A kórházba szállítás után három órán keresztül műtötték, de a kezelőorvosa elmondása szerint állapota már stabil, a kisgyermek fel fog épülni.
A kínai szuperexpressz tragédiáját az okozta, hogy a szerelvény egy vasúti felüljárón villámcsapás miatt áram nélkül maradt és leállt. Az álló vagonokba, pedig 200 kilométer per órás sebességgel rohant bele a következő vonat. Hat kocsi kisiklott, négy pedig lezuhant a 20-30 méter magas viaduktról.
A kínai vasúttársaság egyelőre nem magyarázta meg, hogy miért nem tájékoztatták az álló szerelvényről a később érkező vonat vezetőjét. A szerencsétlenség miatt azonban a vasúttársaság sanghai irodájának három vezetőjét kirúgták.
A tragédia kérdéseket vet fel az elképesztő ütemben terjeszkedő kínai szupergyors vonatok hálózatának biztonságáról. Az ázsiai ország presztízskérdésnek tekinti, hogy a világ legnagyobb ilyen rendszerét tartsa fenn. A legújabb, Pekinget Sanghajjal összekötő vonalat épp egy hónapja adták át. Az év végéig pedig már 13 ezer kilométeren lehet ilyen vonatokkal utazni. Igaz a szolgáltatást kevesen veszik igénybe, mert bár az expresszvonatok jegyei túl drágák átlag kínaiaknak.
A kínai szuperexpressz tragédiáját az okozta, hogy a szerelvény egy vasúti felüljárón villámcsapás miatt áram nélkül maradt és leállt. Az álló vagonokba, pedig 200 kilométer per órás sebességgel rohant bele a következő vonat. Hat kocsi kisiklott, négy pedig lezuhant a 20-30 méter magas viaduktról.
A kínai vasúttársaság egyelőre nem magyarázta meg, hogy miért nem tájékoztatták az álló szerelvényről a később érkező vonat vezetőjét. A szerencsétlenség miatt azonban a vasúttársaság sanghai irodájának három vezetőjét kirúgták.

AP
A tragédia kérdéseket vet fel az elképesztő ütemben terjeszkedő kínai szupergyors vonatok hálózatának biztonságáról. Az ázsiai ország presztízskérdésnek tekinti, hogy a világ legnagyobb ilyen rendszerét tartsa fenn. A legújabb, Pekinget Sanghajjal összekötő vonalat épp egy hónapja adták át. Az év végéig pedig már 13 ezer kilométeren lehet ilyen vonatokkal utazni. Igaz a szolgáltatást kevesen veszik igénybe, mert bár az expresszvonatok jegyei túl drágák átlag kínaiaknak.