szerző:
hvg.hu/transindex.ro

Felbonthatják az Arad-Nagylak autópálya-szakaszra vonatkozó kivitelezési szerződést: az európai alapokból is finanszírozott beruházás szerződése az Európai Bizottság szerint tévesen megszervezett licit eredményeként köttetett.

Októberben Johannes Hahn regionális politikáért felelős EU-biztos hivatalosan értesítette a romániai hatóságokat a Közlekedési, Versenyképességi és Regionális Operatív Programok befagyasztásáról. Az első két program finanszírozása július elseje óta szünetel, az ország azóta nem küldhetett forrásigénylést az Európai Bizottság felé. A program keretében kötött szerződéseket felülvizsgálják, és ahol rendellenességeket állapítanak meg, ott felbontják a szerződéseket - írja a transindex.ro.

"A Nagylak-Arad pályaszakaszra vonatkozó szerződést az Európai Bizottság szerint téves elvek mentén megszervezett licit alapján kötöttük meg. Várhatóan költségvetés-módosítást kell végrehajtani, fel kell bontani a szerződést és egy új versenytárgyalást kell kiírni" - jelentette ki Victor Ponta.

A Mediafax hírügynökség júliusban arról tájékoztatott, hogy az Európai Bizottság felfüggesztené az Arad-Nagylak autópálya-szakasz kapcsán megítélt finanszírozás folyósítását, mert szabálytalanságokat észlelt és a csalás tényét sem zárja ki.

A 39 kilométeres Arad-Nagylak autópálya-szakaszt két részre osztották, egy portugál és egy német konzorcium nyerte meg a versenytárgyalásokat. Az építési munkálatok tavaly ősszel kezdődtek el, az utat jövőre kellett volna átadni a forgalomnak. Az útvonal az A1-es, másnéven dél-erdélyi autópálya része, mely a magyar határtól indul, majd a partiumi területek után Erdély déli részén, Dévát és Nagyszebent érintve halad tovább Pitesti és Bukarest irányába. A teljes autópályának a tervek szerint 2020-ra kellene elkészülnie.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
MTI Világ

Átadták a temesvári autópályát

Átadták a forgalomnak kedden a dél-erdélyi autópálya Temesvárt elkerülő tíz kilométeres szakaszát, amely közvetlen összeköttetést teremt az Arad felé vezető sztráda és a Temesvár-Lugos-Bukarest országút között.

hvg.hu/transindex.ro Világ

Idén sem utazunk végig az erdélyi autópályán

Tovább késnek az észak-erdélyi autópálya építési munkálatai: 2012-ben az idénre tervezett 18 kilométeres szakasz sem készül el a autópályából. 2004 óta a tervezett 415 kilométerből eddig csupán 52 kilométer készült el.

Izraeli rendező nyerte a Berlinale fődíját

Izraeli rendező nyerte a Berlinale fődíját

Egyre több hackertámadás éri a németországi kritikus infrastruktúrát

Egyre több hackertámadás éri a németországi kritikus infrastruktúrát

Nyolc éve kezdődött a Kadhafi-éra vége Líbiában

Nyolc éve kezdődött a Kadhafi-éra vége Líbiában

Nincs, aki megcsinálja Magyarországon a digitális forradalmat?

Nincs, aki megcsinálja Magyarországon a digitális forradalmat?

Fülke: Mit szerethet Orbán Trumpban? És mind belerokkanunk a kapcsolatukba?

Fülke: Mit szerethet Orbán Trumpban? És mind belerokkanunk a kapcsolatukba?

Bajban a világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója

Bajban a világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója