szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

"Orbán kormánya nem csak a saját újságíróit kontrollálná, fontos számára a külföldi imázs is" - írja a tagesschau.de azzal kapcsolatban, hogy a magyar kormányfő agymosásnak nevezte a német köztévé gyermekhíradóját. A lap szerint a kormány aktívan próbálja meg befolyásolni a külföldi újságírók munkáját is.

Orbán Viktor magyar miniszterelnök "drasztikus szavakkal" kommentált egy, az országát kritizáló német gyermekműsort, "agymosásnak" nevezve azt - írja Stephan Ozsváth az ARD német közszolgálati műsorszolgáltató tagesschau.de című hírportálján megjelent cikkében a Kika gyermektelevízió Logo című műsorával kapcsolatban.

Mint arról a hvg.hu is beszámolt: a gyerekhíradóban animációk segítségével magyarázták el, mit is jelent a nemrég megszavazott alkotmánymódosítás. A magyar Külügyminisztérium szerint valótlanul mutatták be a tényeket a műsorban, immár másodjára.

©

A tagesschau.de az "Orbán agymosással vádolja a Kika-híradót" című cikkében idézi Orbán Viktor szavait a gyermekhíradóval kapcsolatban. Szokásos pénteki rádióinterjújában Orbán ugyanis kijelentette: "sajnálja a német gyerekekeket", Magyarországon ugyanis "elképzelhetetlen lenne, hogy a gyerekeket politikai agymosásnak vessék alá". "Ha nálunk ilyen történne, akkor mindenki repülne. Természetesen tiltakozunk, de a politikai vélemények nem tények" - tette hozzá a kormányfő a Kossuth Rádióban.

A tagesschau.de cikkében azt írja: Magyarországon már 550 "politikailag kellemetlen" szerkesztőt rúgtak ki a közmédiából, "bizonyíthatóan hamisítottak meg tévés híradásokat", így például "nem mutatták az új alkotmány elfogadása elleni tüntetést sem" 2012 januárjában.

©

"Orbán kormánya nem csak a saját újságíróit kontrollálná, fontos számára a külföldi imázs is" - írja a szerző, hozzátéve: a kormány aktívan próbálja meg befolyásolni a külföldi újságírók munkáját is.

A német és az osztrák média tudósítói a cikk szerint a magyar email-özönökre panaszkodtak, a magyar nagykövetek állítólag beavatkoznak a kellemetlen hírek esetében, a németországi magyar lobbiszövetségek pedig nyomást helyeznek a műsorszolgáltatók vezetőire. A lap szerint a magyar hatóságok az ORF budapesti tudósítójának privát levelei közül párat "elfogtak", "nyilvánvalóan célzottan".

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
December elejére javulhat a járványhelyzet Szerbiában

December elejére javulhat a járványhelyzet Szerbiában

Meggyilkolták Irán egyik vezető atomtudósát

Meggyilkolták Irán egyik vezető atomtudósát

Trump kegyelmet adott a volt nemzetbiztonsági tanácsadójának

Trump kegyelmet adott a volt nemzetbiztonsági tanácsadójának