Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Több mint százmilliós büntetést kapott a cég, amelynek hordóin még a feliratok is hamisak voltak.
A hevesi kormányhivatal határozata szerint 103 millió forintos büntetést szabtak ki az abasári, illegálisan tárolt akkumulátorhulladék ügyében – írja az Átlátszó.
A határozatból több fontos dolog is kiderült a 11 ezer hordóban tárolt, 1700 tonnányi hulladékról.
Egyrészt, a kormányhivatal megállapította, hogy a hordókon lévő felirat hamis volt, az azokban tárolt hulladék valójában veszélyes. Másrészt azt is megállapították, hogy a veszélyes hulladék engedély nélküli raktározásával megvalósult a környezetveszélyeztetés vétsége.
Ráadásul az Átlátszó arra is talált bizonyítékot, hogy a dél-koreai tulajdonú SungEel Kft. Bátonyterenyén lévő akkumulátorüzeméből származik az illegálisan tárolt veszélyes hulladék: a cég neve szerepelt ugyanis a szállítóleveleken.
A SungEel Kft.-nek Szigetszentmiklóson és Bátonyterenyén is van akkumulátor-újrahasznosító üzeme, amelyeknek már több nyilvános botránya is volt:
Ahogy arról korábban már részletesen írtunk, az akkucellákban használt lítiumot a jelenlegi technológiával alig tudják újrahasznosítani, nem csak Magyarországon, hanem az egész világon. Emiatt áll fenn annak a komoly veszélye, hogy ezek a cellák veszélyesanyag-raktárakba, vagy akár illegális telepekre kerülnek.
Az akkumulátorgyártással összefüggő, nyilvánosságra került magyarországi baleseteket korábban ebben a cikkünkben tettük térképre:
A Nagy Akkubotránytérkép - összegyűjtöttük a gyárak környezetszennyezéseit, baleseteit és szabályszegéseit
Rosszullétek, tűz, robbanás, habzó csatornák, halálos kimenetelű munkahelyi balesetek - az elmúlt másfél évben több alkalommal hallhattunk hasonló híreket az épülő és a már működő akkugyárakról. A beruházások bírálói és az érintett helyiek ezekre is hivatkozva tiltakoznak folyamatosan a beruházások ellen, a kormánypárti politikusok viszont azzal érvelnek, a gyárak a legszigorúbb előírások szerint működnek.
Sőt, kikértük a kormányhivataloktól az akkugyárakat érintő határozatokat, ezek alapján a hvg360 cikksorozatában tárjuk fel, hogy mik történtek az elmúlt három évben a Távol-Keletről idetelepült gyárakban.
Az első részben, amelyben a komáromi és az iváncsai gyárakban történt eseteket mutatjuk be, mérgezések sora, áramütés, ismeretlen gázok és kigyulladt gyártósor is szerepel a példák között.
Anett a soron még dolgozott, Niki a mosdóban már hányt - jegyzőkönyvek tanúskodnak a súlyos akkugyári balesetekről
Mérgezések sora, áramütés, ismeretlen gázok, kigyulladt gyártósor - ez csak néhány példa azon balesetek közül, amik az utóbbi években történtek a magyarországi akkumulátorgyárakban. Kikértük a kormányhivataloktól az akkugyárakat érintő határozatokat, ezek alapján tártuk fel, mik történtek az elmúlt három évben a Távol-Keletről idetelepült gyárakban.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.