Három sztrádán is jön a felújítás, lesz mit kerülgetni

Több helyen is nekiesnek a sztrádaburkolatok teljes cseréjének hamarosan.

  • hvg.hu hvg.hu
Három sztrádán is jön a felújítás, lesz mit kerülgetni

Megújul az M1-esen, az M3-ason és az M7-esen a sztrádák burkolata több jelentős szakaszon. 2017-ben az M1-est érintően Budapesttől Hegyeshalom felé vezető pályán – a 16-os és 28-as kilométertől kezdődően – egy 2,5, valamint egy több mint 11 kilométer hosszú útszakasz került bele a felújításra elfogadott és jelölt létesítményjegyzékbe, ám e szakaszok kivitelezésének időpontja egyelőre nem ismert. A beruházások tervezett költsége meghaladhatja a hárommilliárd forintot – közölte a Világgazdasággal a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Az M1-es mellett az M7-esen is jelentős felújításokra van szükség, a Budapesttől Letenye irányába tartó sztráda jobb pályáján – 90-es kilométerszelvénytől – több mint húsz kilométer hosszúságban újítanák meg az autópályát, aminek tervezett beruházási költsége 4,3 milliárd forint.

Az M3-ason pedig több helyen is várhatók majd munkák – melyek kezdési időpontja továbbra sem ismert – de a sztrádán Budapesttől Vásárosnamény irányában – 186-os kilométertől – a jobb pályán, két helyen nyolc, illetve hat kilométer hosszan, a bal pályán – a 113-as kilométertől – pedig csaknem másfél kilométeren újítják fel.

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?