szerző:
Csikász Brigitta

Állítólag áthajtott egy piros lámpán a fővárosban, és nem állt meg a nyomába eredő járőröknek sem a gödöllői rendőrkapitány, Mihály István szolgálati autója. Nem tudni, hogy a gépkocsit az ezredes, a sofőrje, netán valaki más vezette-e, ugyanis intézkedés vagy fegyelmi eljárás nem történt. Maga a kapitány és parancsnoka, a Pest megyei rendőrfőkapitány azt állítja, nem tudnak a július 26-i esetről.

Július 26-án, vasárnap reggel, a Forma-1 magyarországi futamának napján egy Opel vezetője az Andrássy utat használta versenypályának: áthajtott egy piros jelzésen. Amikor ezt a rendőrök észrevették, az autó után eredtek, hogy igazoltassák a szabálysértően közlekedő sofőrt. Egészen a M3-as autópálya Hungaroring kihajtójáig üldözték. Ott a gépjármű lehajtott a pályáról, majd nyoma veszett. 

Mihály István ezredes szolgálati Opelje
A rendőrök a rendszám alapján utánajártak, kié az Opel, s a nyomok Mihály István gödöllői rendőrkapitányhoz vezettek. A szolgálati autót a kapitány – úgy tudjuk – magáncélra is igénybe veheti, mert a lakása másutt van.

A Budapesti Rendőr-főkapitányságon sokan hallották az esetet. A BRFK egy magát megnevezni nem kívánó, vezető beosztású dolgozója megerősítette a hvg.hu értesülését, hozzátéve, hogy úgy tudják, a Pest megyei rendőrfőkapitányt, Ármós Sándort is tájékoztatták saját emberei a szabálysértésről.

A Pest megyei főzsaru megkeresésünkre – sajtószóvivője, Belicza Andrea révén – közölte, hogy nem tudnak az esetről. A szóvivő megjegyezte azt is, hogy ők a BRFK-tól nem kaptak jelzést, és nem érkezett meg hozzájuk a szabálysértésről szóló jelentés sem. Márpedig ennek alapján lehetne megvizsgálni, hogy az ügyben ki a felelős, ugyanis lehetséges, hogy nem Mihály István, hanem sofőrje száguldott át a fővároson.

A hvg.hu kérdésére több magas rangú rendőri vezető úgy vélekedett, a parancsnoki értesítés nem szóban történik, hanem  a szabálysértésről felvett jelentés elküldésével. Az országos rendőrfőkapitány, Bencze József lapunknak elmondta, az ügyről nem tud, ám azt mindenképpen ki kell vizsgálni, tisztázni kell, ki vezette a járművet, s annak megfelelően intézkedni kell. Szabálysértési, vagy fegyelmi eljárás indulhat az ügyben.

Megkérdeztük Mihály Istvánt, aki a történekről elmondta: őt senki sem akarta megállítani, nem akartak intézkedni vele szemben, és nem is kapott értesítést arról, hogy szabálysértést követett volna el. Amennyiben hibázott, vállalja a felelősséget, és ha úgy alakul, áll a vizsgálat elébe. Hozzátette: 1979 óta van a rendőrségnél, előtte két évig a határőrségnél dolgozott, a gödöllői kapitányság élére 2007 szeptemberében nevezték ki. „Természetes, hogy ha valaki nem áll meg az intézkedni akaró rendőrnek, akkor erről a szabálysértésről jelentést kell készíteni. Részemről azonban nem fordulhat elő az, hogy egy kolléga jelzését figyelmen kívül hagyom.”

Csikász Brigitta