szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jövőre folytatódik az M43-as autópálya építése Makó és az országhatár között, 2013 májusára szabadulhat meg a tranzitforgalomtól Apátfalva és Magyarcsanád - írta csütörtöki számában a Délmagyarország.

A napilap szerint a régészek már dolgoznak a nyomvonalon. A lapnak a Móra Ferenc Múzeum sajtóreferense elmondta az intézmény négy stábbal dolgozik október közepe óta, az idén összesen 12 lelőhely átvizsgálása szerepel a szerződésben. A teljes szakaszról szóló szerződés összesen 26 lelőhely, 387 ezer négyzetméternyi terület átvizsgálásáról szól, a befejezés határideje 2012. június 30.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője, Loppert Dániel arról tájékoztatta a lapot, hogy az építés előkészítésének munkái nagyrészt lezárultak. Készen állnak a tervek, és a terület 75 százalékát is megszerezték. Most a mérnöki feladatokra írnak ki közbeszerzést, ezzel párhuzamosan készül az a támogatási kérelem, amellyel a NIF megszerzi a pénzt a beruházásra. Úgy tervezik, hogy Makó és az országhatár között 2011 nyarán kezdődik az építkezés, és 2013 májusára fejeződik be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Szerkezetkész az M43-as autópálya Tisza-hídja

Hordógurítással ünnepelték meg kedden, hogy szerkezetkész az M43-as autópálya Móra Ferencről elnevezett Tisza-hídja, a mintegy 660 méter hosszú, 30 méter széles átkelőt 2011 első felétől használhatják majd az autósok.

MTI Itthon

Botka kamionmentes Szegedet ígért

A kamionforgalom 90 százaléka elkerüli majd Szegedet, miután az év végére elkészül az M43-as autópálya Makóig tartó szakasza is – jelentette be szerdán Botka László polgármester. Bokta kihívója, B. Nagy László fideszes polgármesterjelölt a legfontosabb feladatának Szeged pénzügyi és gazdasági stabilitásának megteremtését tekinti.