Szeptember közepén a Mandiner blog nyilvánosságra hozta, mennyi állami hirdetés jelent meg az oldalon 2007 és 2011 között. Ez adta az ötletet az Átlátszó.hu tényfeltáró internetes újságlnak, hogy végigkérdezze a magyar médiát, náluk mennyit költött az állam hirdetésekre.
Az atlatszo.hu a következő lapokat, tévéket, rádiókat és híroldalakat kereste meg kérdésével: Magyar Nemzet, Lánchíd Rádió, Hír TV, Népszabadság, Heti Válasz, Index, Demokrata, Echo TV, Class FM, Origo, Magyar Narancs, ATV, Népszava, RTL Klub, tv2, HVG, Élet és Irodalom (ÉS).
Az Átlátszó többszöri megkeresésére mindössze két lap, a Népszava és az ÉS válaszolt. A válaszokból kapott adatokról az Átlátszó.hu-n olvashat.
A kérdésnek kiemelt aktualitást ad, hogy a múlt héten a kormány egészoldalas hirdetéseket közölt a napilapokban, amelyekben - enyhén szólva - az IMF-fel kapcsolatos elutasító álláspontját védte. A hirdetések olvasott internetes oldalak bannereink is feltűntek.