szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKK elemzői attól tartanak, hogy nem fogják sokan használni a pénteken induló 4-es metrót. A Blikk birtokába jutott kockázatelemzési tanulmány szerint a metró forgalma a tervezettnek csak a fele lehet. A gond az, hogy a beruházás azzal a feltétellel kapott európai uniós támogatást, hogy a főváros szerződésben vállalta, a metró jó sok utast szállít majd.

"A metró forgalma nem hozza az elvárásokat. A várakozások azt mutatják, hogy a metró forgalma a kezdetben tervezettnek kb. a fele lehet" – olvasható a BKK kockázatelemzési tanulmánya szerint, mely a Blikk birtokába jutott.

A budapestieknek a tanulmány szerint problémát jelent majd, hogy több helyen csak átszállással vagy hosszas gyaloglás után tudnának utazni a metróval. A BKK-s elemzés szerint elképzelhető, hogy "az átszállás elkerülése érdekében a metró potenciális utasainak egy része a 7-es buszt találja meg. Ha ez utóbbi jelenség kialakul, abból kimenekülni olcsón nem lehet".

Fazekas István

A beruházás azzal a feltétellel kapott európai uniós támogatást, hogy a főváros szerződésben vállalta, a metró jó sok utast szállít majd. "Ha ezek nem teljesülnek tartósan, a szerződés sem teljesül" – figyelmeztet a dokumentum.

A megfelelő utasszámot csak úgy tudnák elérni, ha megszüntetik, átszervezik, ritkítják a "konkurens" buszokat, villamosokat, a tanulmány készítői szerint viszont ez tömeges elégedetlenséget, rengeteg panaszt és zsúfoltságot okozna. A felszíni átszervezések tervét a Blikk információi szerint nyárig vagy az önkormányzati választásig fiókba tették.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!