szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

További jelek mutatnak rá, hogy Orbán Viktor tényleg levette a kezét a jobboldai médiáról. A találkozó egyik résztvevője azt mondta, kénytelen-kelletlen tudomásul vették a miniszterelnök döntését. A Magyar Nemzetnél már megy a számolás, hogyan tudják pótolni a tavaly egymilliárd forintra rúgó, állami hirdetésekből származó bevételt. De nem eszik olyan forrón a kását, mert az állami cégeket egészen friss szerződések kötelezik a hirdetésre.

Bár Bencsik András Demokrata-főszerkesztő szerint csak "műhelybeszélgetés" zajlott Orbán Viktor és több sajtóorgánum vezetője között, a pénteki Népszabadságnak több forrás megerősítette a VS.hu előző napi értesülését, miszerint a miniszterelnök azt jelentette be: nincs több állami hirdetés a baráti médiában, mostantól a közszolgálati média a kormány fő kommunikációs csatornája.

Ott volt a Simicska Lajos-féle médiabirodalom több prominense: Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet és Hír TV tulajdonos-főszerkesztője, Borókai Gábor, a Heti Válasz, illetve Bencsik András, a Demokrata főszerkesztője, valamint Gajdics Ottó, a Lánchíd Rádió főszerkesztője.

A lapnak név nélkül nyilatkozott az egyik résztvevő, aki azt mondta, kénytelen-kelletlen tudomásul vették Orbán kijelentését, de azért nem olyan egyszerű ez. A kormányfő az egyeztetésen azt is mondta, számára a lojalitás a legfontosabb, és erre a köztévé elég neki.

A miniszterelnök – szavai szerint – biztos benne, hogy ezek a médiumok a saját lábukon is meg fognak tudni állni. Az állami cégeket azonban hosszabb távú szerződések kötik, amelyeket még az előző év végén kötöttek, ezért a kormány nem fogja tudni egyik napról a másikra elzárni a csapokat.

Facebook / Orbán Viktor

A jobboldali médiumoknál már számolnak, hogyan tudnak állami hirdetések nélkül boldogulni. A Magyar Nezmetnél októberben volt áremelés, majd leépítés, a Hír TV-nél pedig szintén voltak elbocsátások, és több magazinműsort is megszüntettek.

A Népszabadság úgy tudja, hogy a Magyar Nemzetnek tavaly nagyjából egymilliárd forint bevétele származott állami cégek hirdetéseiből, ami a teljes árbevétel harmada. Az MNB 300 millióért reklámozta növekedési hitelprogramját, a Szerencsjáték Zrt. 200 milliót költött a nemzetes hirdetésekre, A Miniszterelnökség és az MVM 50-50 milliót hagyott a lapnál. A Magyar Nemzet mindezeknek is köszönhetően tavaly 700 millió forintos nyereséget termelt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!