Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Kikerültek a 2012-es PISA szövegértési felmérés eredményei, több ponton megrendítően rossz eredményeket értek el a diákok, rengeteg feladatot el sem kezdtek. Számítógépes szövegértési feladatokban a harmincadik helyen zártak a diákok a harmincnégyből. Minden ötödik magyar diák funkcionális analfabéta.
A 2012-es PISA-felmérések részletes eredményei a szakértőket is meghökkentette – írja az Origo. A 15 évesnél idősebb tanulók számítógépes ismereteinek és szövegértési képességének és természettudományos alapkészségeinek összefüggéseit vizsgálták, köztük a digitális szövegértést is. Utóbbi tesztben a magyar diákok alulról a negyedik helyen zártak az OECD-rangsorban a 34 ország közül, minden ötödik funkcionális analfabéta a 2014-es legfrissebb teszt előzetes eredményei szerint.
A portál által megkérdezett szakértők szerint azért húzódott a szokottnál tovább a tanulmánykötet megjelenése, mert a kutatókat is meghökkentette az eredmény. A tesztek kiderült, hogy nem lettek jobbak azoknak a tanulóknak a matematikai, természettudományos készségei, és a szövegértése sem, akiket infokommunikációs eszközök segítségével tanítottak. A matematikai teljesítmény ráadásul még ott romlott is, ahol az egy tanulóra jutó legtöbb számítógépet használták az iskolákban 2003 és 2012 között.
A mértéktartó számítógép-használattal készülő tanulók jobban teljesítettek, mint azok, akik egyáltalán nem, vagy csak ritkán dolgoznak számítógépen. Az intenzitásnak azonban ára van, minél többet használják a számítógépet, úgy romlik a diákok matematikai és szövegértési teljesítménye is. A szakértői magyarázat szerin a tanárok munkájuk jelentős részét bízzák a gépekre, de a programok nem helyettesíthetnek felkészült pedagógusokat. A diákok is nehezebben tudnak koncentrálni a számítógép előtt, pár kattintással el lehet kalandozni a tananyagtól.
A magyar diákok szinte szenvedtek a digitális szövegértési teszten. Egy fiktív belga városról fellelt információkat kellett visszaadják a kérdésekre, a kitalált város honlapján találhatták meg az információkat. A magyar diákoknak igen gyakran akadt nehézségük az információk megtalálásával, rossz helyre kattintottak, vagy sokáig tartott megtalálniuk a válaszokat. A magyar diákok között különösen sokan voltak, akik bele sem kezdtek a digitális feladatba, ez minden ötödik diákra igaz volt.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.