szerző:
BI
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az oktatási átalakítások első számú zászlóvivője nyilatkozott egy nagyot.

Csütörtökön az iparkamara országos elnöki találkozója előtt sajtótájékoztatót tartott a szervezet elnöke. A munkavállalók utánpótlásának biztosítása kapcsán többek között ezt mondta:

„a polgármesterek nem mernek bezárni gimnáziumokat, ami óriási hiba".

A volt hidegburkoló-vállalkozó, aki ma Orbán Viktor egyik fő bizalmasa, sőt az oktatási átalakítások egyik – nem is titkolt – szellemi atyja, akinek szava többet ért a mind a köznevelési, mind a szakképzési, mind a felsőoktatási (!) törvény átalakításában, mint a tanárok, rektorok, kutatók, diákok véleménye, nem is beszélve az érintett területeken működő szakmai szervezetekről, szakszervezetekről, kiáll, és azt mondja, a polgármesterek nem mernek bezárni gimnáziumokat.

Az elnök úr elfelejtette, hogy ma már nincs iskola az önkormányzatok kezében az esztelen államosítás miatt.

És még csak nem is az a legnagyobb baj.

Hanem az, hogy az ő vezényletével teljesen szétvert, a jövő munkahelyeire egyáltalán nem felkészítő szakképzésbe (hiszen nem tanulnak a szakközépiskoláknak elnevezett szakiskolákban a diákok szinte közismeretet, nem tanulnak meg tanulni, még ha fel is készülnek az adott szakmákra, azok a tudások hamarosan elavulnak, azaz totális jövőtlenségre ítéli a gyerekek legalább egyharmadát) terelné ezzel is a gyerekeket. „Minek ide gimnázium, érettségi, diploma, amikor egy jó szakma többet ér a diplománál” – harsogja a miniszterelnökkel együtt.

Miközben minden statisztika azt mutatja, hogy a munkaerőpiacon sokkal jobb esélyei vannak az elhelyezkedésre a jobban képzetteknek, ott jobban keresnek, többet adóznak. Aki a mai szakképzésbe keveredik, nagyon kis eséllyel kap hosszabb távon munkát, és esélye nem lesz átképeznie magát, ha jön az adott szakmában egy új technológia. (Márpedig az jönni fog.)

Korábban mást is nyilatkozott Parragh úr vállalkozók előtt: „Ha valaki ügyesen foglalkoztat tanulót a saját cégében, már az egy versenyelőnyt jelenthet neki, hiszen egy tanulót fel tud használni vagy alkalmazni tud árufeltöltésre, polcfeltöltésre, egy csomó munkának az elvégzésére, ami mindenkinek hasznos.” (Azaz, milyen jó lesz, ha olcsón alkalmazhatják majd képzetlenek tömegeit.)

Tehát ha a gyerekeinknek és az országnak még szeretnénk valami értelmes jövőt nyújtani, akkor ne a gimnáziumokat zárjuk be, hanem azokat, akik épp azt teszik tönkre. Vannak erre kiváló intézmények.