szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mi szükséges ahhoz, hogy a cég netes megjelenése hatékony is legyen, s új ügyfeleket és megrendeléseket hozzon? Összefoglaltuk.

1. Használható weboldal

A legtöbb cég a saját szemszögéből tervezi meg a weboldalát, és ez a célcsoport tökéletes ismerete nélkül veszélyes vállalkozás. A hasznot ugyanis a felhasználók fogják hozni, de sokszor számukra nem egyértelmű az, ami a cég vezetőinek igen. Még akkor is érdemes a felhasználói szokásokat és igényeket figyelembe venni, ha azok első hallásra furcsának, vagy már-már ésszerűtlennek tűnnek. A legfontosabb ergonómiai kritériumokról bővebben itt  olvashat.

2. Keresőbarát weboldal

Ez az a terület, amivel kapcsolatban talán a legtöbb a tárgyi tévedés. Egy weboldal esetében a keresőbarát jellegre azért van szükség, hogy ha már a felület használható, akkor az érdeklődők meg is találják (gyakorlati tippeket a keresőoptimalizálással kapcsolatban itt talál). Bár önmagában nem elég csak erre odafigyelni, ez az egyik alapkő! Ha ezek a kritériumok nem valósulnak meg, akkor egy elengedhetetlen elem fog hiányozni a stratégiából. Gondoljunk csak bele! Hiába üzemeltet egy vállalkozás egy éttermet hangulatos környezettel és ragyogó konyhával, ha senki sem tudja, hogy létezik.

3. E-mail marketing

Minden túlzás nélkül az e-mail marketing az ügyfélszerzés bajnoka! Rendkívül hatékonyan segítheti azt a folyamatot, amelynek során az érdeklődő vásárlóvá válik, ráadásul a legtöbb folyamat automatizálható, így nem igényel folyamatos munkát. A hatékonyság eléréséhez sok részletre kell ugyan odafigyelni, de az alapok viszonylag hamar elsajátíthatók. Már csak azért is érdemes elgondolkodni a hírlevél üzemeltetésén, mert a hazai kkv-szektor sok cége rosszul alkalmazza ezt az online eszközt, és a felhasználók rendkívül hálásan fogadnak egy olyan hírlevelet, ami végre a problémáikra koncentrál, nem csak a céget promótálja. Az e-mail marketinggel egy régebbi cikkünkben részletesen foglalkoztunk, amit ide kattintva érhet el.

4. Keresőmarketing

Sokan keverik a keresőoptimalizálással, de van egy nagy különbség a kettő között. Míg a keresőoptimalizálás egy ingyenes eszköz a jobb láthatóság eléréséhez, addig a keresőmarketing a keresőkkel kapcsolatos fizetett megjelenéseket foglalja magában (a kettő közötti különbséggel foglalkozó cikk itt olvasható, a keresőmarketingre tippekkel itt szolgálunk). A keresőmarketing ízére kezdenek ráérezni a hazai kkv-szektor szereplői is, hiszen rendkívüli ár/érték aránnyal rendelkező megjelenés, hihetetlenül rugalmas, a kampány során is alakítható, mindezek mellett elég pontos célozhatóságot tesz lehetővé. Másik nagy előnye abból adódik, hogy mivel a hirdetés a keresőkhöz kapcsolódik, ezért pont akkor éri el a felhasználót az ajánlat, amikor az a leginkább nyitott rá.

5. Webanalitika

Ez az a terület, ami nem hoz ugyan közvetlenül bevételt vagy új ügyfeleket, mégis elengedhetetlen a internetes piacok meghódításához. A webanalitika felel azért, hogy a webes statisztikák, a felhasználói útvonalak és szokások az üzemeltetők előtt ismertek legyenek, lehetőséget biztosítva a hibák korrigálására. Szerintem minden cégvezető szeretné, ha pontosan tisztában lenne az érdeklődők igényeivel és szokásaival, ráadásul forintra pontosan ki tudná számolni, hogy egy-egy online marketing hirdetés hogyan teljesített. Ennek eléréséhez nem kell mást tenni, mint alkalmazni a webanalitikát a mindennapi munka során. A témával kapcsolatos tudnivalók megtalálhatóak sorozatunk régebbi cikkében.

+1. Vállalati blog

A legtöbb emberre leginkább az érzelmein át lehet hatást gyakorolni, nincs ez másképp az internet világában sem. Mivel egy céges weboldal a legtöbb esetben komolyabb, tárgyilagosabb hangnemet üt meg, a blog képviselheti a vállalkozás emberibb arcát akár a megfogalmazásban, akár a tárgyalt területeket illetően. A blog témája szabadon választott, a tartalomnak csak a fantázia szabhat határt. Lehet egy általános blogot is üzemeltetni, de egyre több cégnél látni ötletes alkalmazást specifikus területekre is; példának okáért a blog tökéletesen betöltheti a virtuális sajtószoba szerepét, vagy hatékonyan használható az érdeklődők kérdéseinek, problémáinak kezelésére.

Bogschütz Dániel
http://www.webcomm.hu
 







HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vállalkozás

Öt tipp a hatékony keresőmarketinghez

Egyre több jó és hatékony website-ot, hírlevelet, illetve egyéb online megjelenést találhatunk, s a hazai vállalkozások is egyre több lehetőséget látnak az internetes hirdetésben. A keresőmarketing viszont speciális terület, ezért most ehhez a hirdetési formához adunk olyan tippeket, amelyek a mindennapi gyakorlati munka során is eredményesen alkalmazhatóak.