Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"41da6e78-d3d2-4013-a9d9-6da3fb3933c6","c_author":"Galicza Dorina","category":"kkv","description":"Tényleg hirtelen jött ötlet, hogy betiltják a sütögetést a fővárosi aluljárókban? Min múlik, hogy melyik üzlet maradhat és melyiknek kell mennie? Elég, ha lekerülnek az étlapról az olajban sült ételek? És egyáltalán, miért lett hirtelen akkora gond a büfék működése? Most mindent elmagyarázunk. ","shortLead":"Tényleg hirtelen jött ötlet, hogy betiltják a sütögetést a fővárosi aluljárókban? Min múlik, hogy melyik üzlet maradhat...","id":"20250222_aluljaro-sutes-langos-bufe-Budapest-Nyugati-fovarosi-onkormanyzat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41da6e78-d3d2-4013-a9d9-6da3fb3933c6.jpg","index":0,"item":"af253d99-d092-4901-82d2-a0b3882b4ffe","keywords":null,"link":"/kkv/20250222_aluljaro-sutes-langos-bufe-Budapest-Nyugati-fovarosi-onkormanyzat-ebx","timestamp":"2025. február. 22. 11:00","title":"Hogy kaphatok még mindig lángost, ha tilos a sütés az aluljáróban? – minden, amit az új fővárosi intézkedésről eddig tudni lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d65ab888-4952-4515-818c-bbe41bf3a494","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"Kezdetben azt hisszük, örökké fiatalok maradunk, mi biztosan nem fogunk öregedni, egy ráncunk sem lesz. A változókor beköszöntével azonban be kell látnunk, hogy ez igenis bekövetkezik – már ha szerencsések vagyunk. A változást sosem könnyű feldolgozni, ez pedig egy igazán komplex, testet-lelket igénybe vevő transzformáció, amelyet úgy hívnak: menopauza. Ebben jelentenek nagy segítséget a női közösségek, amelyek fókuszában a változókor áll.","shortLead":"Kezdetben azt hisszük, örökké fiatalok maradunk, mi biztosan nem fogunk öregedni, egy ráncunk sem lesz. A változókor...","id":"20250203_Menopauza-tarsasagi-elet-segitseg-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d65ab888-4952-4515-818c-bbe41bf3a494.jpg","index":0,"item":"d5125388-7845-4f97-b767-349b18511cd0","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250203_Menopauza-tarsasagi-elet-segitseg-remifemin","timestamp":"2025. február. 23. 11:30","title":"Nem maradunk örökké fiatalok, és ezt valahogy fel kell dolgoznunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"0da316fc-8cd9-4a73-8aa1-e6f8b8c0abd9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Magyar Bírói Egyesület több állítását is cáfolta a kormánypárti csatornának, amely sajátos módon tudósított az igazságszolgáltatás függetlenségéért szervezett több ezres szombati tüntetésről.","shortLead":"A Magyar Bírói Egyesület több állítását is cáfolta a kormánypárti csatornának, amely sajátos módon tudósított...","id":"20250223_Birok-tuntetese-TV2-Magyar-Biroi-Egyesulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0da316fc-8cd9-4a73-8aa1-e6f8b8c0abd9.jpg","index":0,"item":"83a41b11-4fa2-4af6-915f-0326c9581fc4","keywords":null,"link":"/itthon/20250223_Birok-tuntetese-TV2-Magyar-Biroi-Egyesulet","timestamp":"2025. február. 23. 16:15","title":"Reagáltak a bírók arra, hogy a TV2 szerint nem voltak ott a saját tüntetésükön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14271325-4bf5-49d4-8293-bd3cf92e53ec","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hermetikus lezárás, belátást gátló drapériák.","shortLead":"Hermetikus lezárás, belátást gátló drapériák.","id":"20250222_orban-evertekelo-varkert-bazar-kordon-fotok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14271325-4bf5-49d4-8293-bd3cf92e53ec.jpg","index":0,"item":"dc22b1a5-5152-402d-8ad3-530c49a3df88","keywords":null,"link":"/itthon/20250222_orban-evertekelo-varkert-bazar-kordon-fotok","timestamp":"2025. február. 22. 12:38","title":"Kordonokkal készülnek Orbán évértékelőjére a Várkert Bazárnál – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02ad6366-ac51-4faf-bd8a-b953988e2599","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Kínai tudósok feltárták a legrégebbi, mintegy 150 millió éves rövidfarkú madár fosszíliáját, melynek felfedezése arra utal, hogy a madarak korábban jelenhettek meg a Földön, mint azt a tudósok eddig gondolták.","shortLead":"Kínai tudósok feltárták a legrégebbi, mintegy 150 millió éves rövidfarkú madár fosszíliáját, melynek felfedezése arra...","id":"20250223_madarak-kialakulasa-fosszilia-kinai-kutatok-20-millio-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02ad6366-ac51-4faf-bd8a-b953988e2599.jpg","index":0,"item":"1277f95a-7541-4f3b-88b1-4a45deec96d7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250223_madarak-kialakulasa-fosszilia-kinai-kutatok-20-millio-ev","timestamp":"2025. február. 23. 08:03","title":"20 000 000 éves tévedésre derült fény a madarakkal kapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5860ae81-5511-4c2d-b640-9081c3d6dbc2","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Ha az ellenfél nem nehezíti meg túlságosan a csapat dolgát, majd megteszik a saját játékosok – gondolhatják most az Udinese szurkolói.","shortLead":"Ha az ellenfél nem nehezíti meg túlságosan a csapat dolgát, majd megteszik a saját játékosok – gondolhatják most...","id":"20250222_olasz-foci-tizenegyes-udinese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5860ae81-5511-4c2d-b640-9081c3d6dbc2.jpg","index":0,"item":"97145571-fedc-4c01-a21b-77fdd648db6f","keywords":null,"link":"/sport/20250222_olasz-foci-tizenegyes-udinese","timestamp":"2025. február. 22. 12:44","title":"Balhé az olasz bajnokságban: csapattársak estek egymásnak, hogy ki rúgja a tizenegyest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7776d6a3-21e0-48df-90e0-9b890ce2bd29","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Menczer Tamást egyszer csak faképnél hagyták az újságírók az utca másik oldalán focilabdával sétáló Magyar Péter kedvéért. A Tisza Párt elnöke azt mondta, nem megy át Menczerrel beszélgetni, mert „bohócokkal csak a cirkuszban szeret találkozni”.","shortLead":"Menczer Tamást egyszer csak faképnél hagyták az újságírók az utca másik oldalán focilabdával sétáló Magyar Péter...","id":"20250223_menczer-tamas-taban-magyar-peter-talakkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7776d6a3-21e0-48df-90e0-9b890ce2bd29.jpg","index":0,"item":"31cb8d5e-909d-4b20-9ed8-9aca6aef6919","keywords":null,"link":"/elet/20250223_menczer-tamas-taban-magyar-peter-talakkozas","timestamp":"2025. február. 23. 09:29","title":"„Mi történik?” – Menczer Tamás éppen Magyar Péterről beszélt, amikor feltűnt mögötte Magyar Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"A jóhír elfogyott, repülőrajt nem is volt, de valamiről mégis beszélnie kell Orbán Viktornak az évértékelőn. Marad a harci hergelés, az ellenségképzés. Ellenségből pedig nincs hiány, ráadásul a legújabb, Magyar Péter még valós veszélyt is jelent a NER-re.","shortLead":"A jóhír elfogyott, repülőrajt nem is volt, de valamiről mégis beszélnie kell Orbán Viktornak az évértékelőn. Marad...","id":"20250222_Ujra-kilovagol-serege-ele-Orban-a-Brusszel-elleni-Negy-Csata-Vezere-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797.jpg","index":0,"item":"0b6ce6ac-c20d-4524-9060-068459e83b87","keywords":null,"link":"/itthon/20250222_Ujra-kilovagol-serege-ele-Orban-a-Brusszel-elleni-Negy-Csata-Vezere-ebx","timestamp":"2025. február. 22. 08:00","title":"Újra kilovagol serege elé Orbán, a Brüsszel elleni Négy Csata Vezére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Online reklámok, avagy mikor kattintunk a hirdetésre?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A PPC (vagy CPC) hirdetések a hazai online reklámok legújabb generációjához tartoznak. A Pay Per Click (vagy Cost Per Click) kattintás alapú elszámolást jelent, azaz csak azok után a megjelenések után fizet a hirdető cég, amire rákattintanak az érdeklődők. Az, hogy végül kiből lesz ügyfél, már a vállalati webszájton és a cégen múlik. Mi mindenre figyeljen az a vállalkozás, amelyik rutin nélkül szeretne eredményeket elérni a kattintás alapú reklámok világában?
HVG Hirdetésfelhő – A HVG Online új hirdetési felülete
A HVG Hirdetésfelhő elérhető áron kínálja a banner-megjelenések és a kulcsszavas hirdetések ötvözetét, ideális az egyszerű, célzott üzenet esetén. A hagyományos bannerekkel egyenértékű helyen, a tartalomhoz közel jelenik meg, és több, maximum 25 karakteres, egyszerű üzenetet tartalmaz.
Számos előnye közül talán az a legfontosabb, hogy a megjelenés tartalomhoz köthető (elhelyezhető cikkoldalakon vagy tematikus oldalakon), így a hirdetést azok látják, akik a megrendelők számára fontos témák iránt érdeklődnek.
A hirdetők szempontjából szintén nem elhanyagolható, hogy a hirdetésfelhő ára lényegesen kedvezőbb a hagyományos banner-megjelenésekhez képest, sőt még gyártási költséggel sem kell számolni. A megjelenés 3 hónapra rendelhető, ugyanakkor a tartalom hetente cserélhető – így hosszú távú és változatos jelenlétet biztosít.
Már itthon is több vállalat kínál eredményes megoldásokat PPC alapon, s az elv a legtöbb esetben hasonló, ezért a gyakorlati alkalmazást egy konkrét rendszeren, a Google Adwords-ön mutatjuk be. A hirdetések a Google találati oldalainak jobb oldalán fognak megjelenni. A rendszer „belépési” díja 2000 forint, a többi költséget az átkattintások jelentik. Egy átlagos kulcsszó kattintási ára 60 forint körül van, persze attól függ, hogy az adott kulcsszó mennyire keresett a cégek körében; egy parittyakészítő vállalkozó akár 10 forint környékén is tud hirdetni, míg mondjuk egy marketing-tanácsadó cég egyes kulcsszavainak kattintási értéke az 1000 forintot is meghaladhatja.
A hirdetés lépései a gyakorlatban
1. Kulcsszavak kiválasztása:
Mivel a kulcsszavak megvásárlása licit alapon történik, ezért itt is fontos, hogy ne csak az általános kulcsszavakra koncentráljon egy cég, mivel azokra a hirdetők között nagy a verseny, és ez befolyásolja a hirdetés elhelyezkedését, ráadásul egy kattintás ára is magasabban lesz. Célszerű elgondolkozni olyan szinonimákon is, amelyek még hoznak kattintást, de a hirdetői verseny alacsony mértéke miatt mégis eredményesebbek lesznek, mint egy-egy szektor vagy tevékenység „slágerszavai”. A kulcsszavak megválasztásánál az Adwords rendszer is segít, hiszen egy-egy kulcsszó esetében a hirdető megnézheti, hogy arra az adott szóra mekkora a hirdetési verseny, mekkora a rákeresési gyakoriság, ráadásul szinonimákat, szókapcsolatokat is felkínál a rendszer.
2. A hirdetés szövegének meghatározása
Az Adwords rendszerében 3 sorban összesen 95 karakter (3 sorban: 25+35+35) áll a hirdető vállalkozás rendelkezésére. Egy csábító hirdetési szöveg megfogalmazása ilyen szűk terjedelemben nem egyszerű feladat, de mindenképpen megéri időt és energiát szánni rá. Fontos, hogy a szövegben szerepeljenek azok a kulcsszavak is, amiket a cég megvásárolt, továbbá, hogy a szöveg legyen a lehető legkonkrétabb, ezzel is elősegítve, hogy tényleg csak azok után az érdeklődők után fizessen a vállalkozás, akik potenciális ügyfelek lehetnek. Példának okáért, ha egy Budapesten lévő szabóság akarja népszerűsíteni magát, akkor a „Szabóság olcsón” helyett célszerűbb egy „XY Szabóság, Méretre készült öltönyök nagy kedvezménnyel Budapesten” típusú szöveggel megjelenni. Ha egy vállalkozás igazán biztosra akar menni, akkor érdemes több szöveget is elindítani a rendszerben a kampány elején, ezután az első időszakban figyelni, hogy melyikre érkezik több érdeklődés, végül csak azt az egy hirdetést futtatni tovább, amelyik a legjobban teljesít.
3. A költségkeret beállítása
Az Adwords rendszerben be kell állítani azt a napi összeget, amit a cég a hirdetésre szán. Például, ha napi 1500 Ft-ra állítja be a költségkeretét, akkor ha a kattintások értéke eléri a megadott összeget, a rendszer nem jelenteti meg a hirdetést a továbbiakban. Ez a megoldás garantálja, hogy egy sikeres, sok kattintást eredményező hirdetés anyagilag se tudjon kicsúszni a cég irányítása alól.
4. Eredményfigyelés
A rendszer hatalmas előnye a kiváló célozhatóságon és a kedvező ár/érték arányon túl, hogy a vállalkozás a teljes kampány ideje alatt kézben tarthatja az irányítást, a mért eredmények alapján menet közben változtathat a szövegen, a napi költségkereten, ezzel is biztosítva a hatékonyságot. Éppen ezért ajánlatos napi szinten követni a megjelenéseket, mivel így bármilyen felhasználói reakcióra gyorsan lehet reagálni, ezzel is elősegítve a kampány eredményességét. További érv a rendszer mellett, hogy a cég Adwords fiókja összeköthető a Google szintén ingyenes analitikai rendszerével, ezáltal pontosan nyomon követhetővé téve a felhasználói reakciókat.
Mi kell még a hatékony hirdetéshez?
A hatékony kampánynál fontos az, hogy a hirdetésből milyen felületre érkeznek az érdeklődők. Ezt a felületet nevezzük "landing" oldalnak. Ez az oldal a webszájtról sok esetben nem érhető el, csak azok a látogatók találkoznak vele, akik a hirdetésből érkeztek. Egy jól megszerkesztett landing oldal befejezi azt a munkát, amit a hirdetés elkezdett, hiszen utóbbi csak az érdeklődők figyelmét kelti fel, viszont a landing oldal készteti konkrét cselekvésre a felhasználókat. Vállalható megoldás, ha egy cég a vállalati webszájt egyik aloldalát használja erre, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy külön erre a célra létrehozott oldallal jobb eredmények érhetőek el.
A hatékony landing oldal felépítése
Egyértelmű és könnyű navigáció. Az ergonómia itt is fontos, hiszen hiába csábított egy vállalkozás látogatókat az oldalára, ha az érkezési oldal átláthatatlan és az érdeklődők számára nem derül ki világosan, mit is kéne tenniük.Termék/szolgáltatás részletes leírása: ez az a felület, ahol meggyőzheti az érdeklődőket. Fontos, hogy a vállalkozás ezen a felületen is használja azokat a kulcsszavakat, amiket megvásárolt, és amiket a hirdetésben szerepeltetett.
Akció elkészítése. Ha sikerült a leírásban meggyőzni az ügyfeleket, akkor meg kell adni a lehetőséget arra, hogy a konkrét megrendelés is megvalósulhasson, vagy az, amit a vállalkozás a hirdetésben ígért. Konkrét példát említve: ha egy vállalkozás a hírlevelét szeretné népszerűsíteni PPC hirdetésekkel, akkor a landing oldalnak a hírlevél pontos leírásán, előnyein és felépítésén kívül tartalmaznia kell a helybeli feliratkozás lehetőségét, vagy ha máshogy nem oldható meg, akkor egy közvetlen linket a feliratkozási felületre.
A rendszer kiismerése első próbálkozásra bonyolultnak tűnhet, de az Adwords a lehető legrészletesebb segítséget nyúltja minden problémával kapcsolatban. A témáról érdemes akár egy tanácsadó véleményét is kikérni.
Kilencven éves korában elhunyt Harkányi Endre Kossuth- és Jászai Mari-díjas színész, érdemes- és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának tagja – közölte a Vígszínház.