szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem kizárt, hogy eladja a finn tulajdonos a Sanoma Media Budapestet – írja az mmonline. Magyarország egyik legnagyobb kiadóvállalata iránt több nagy hazai és nemzetközi médiacég érdeklődik. Közülük az egyik legkomolyabbnak a Közép-Európában az idén nagyon komoly expanzióba kezdő Burda Internationalt tartják. Kérdés, hogy egészben vagy darabokban kel majd el a tavaly 17,7 milliárdos bevételt összehozó médiacég.

Úgy fest, távozik a magyar piacról a 12 éve belépett finn Sanoma, a Marketing&Media információi szerint ugyanis eladó lehet a Sanoma Média Budapest. A Deloitte által készített befektetői ajánlatot számos médiacég megtekintette – értesült a szakportál. Úgy tudják, hogy több hazai médiacég – így a Lapcomot megvásárló és a Bors bulvárlapot kiadó Kurens Press Media Kft. –, vagy a nagy telekommunikációs cégek – a Magyar Telekom és a Telenor – érdeklődését is is felkeltette. A Sanoma csomag több üzletága önmagában is érdekes lehet a befektetők számára, így a magazin, a digitális üzletág vagy az is lehet, hogy a nagy tévétársaságok valamelyike a Story TV két csatornáját nézi ki magának.

A portál piaci információi szerint az egyik legkomolyabb vevőjelöltnek jelen pillanatban a Burda International tűnik, amely a világ 17 országában aktív, összesen 290 magazint jegyeznek és 2400 alkalmazottal dolgoznak. Ez főként azért érdekes, mert ők vették meg a Sanoma több mint 30 lapot kiadó romániai cégét, és nemrég pedig azt is bejelentették, hogy az a Margaret Ann Dowling lesz a kiadó regionlis igazgatója, aki kiválóan ismeri a Sanomát és a magyar piaci lehetőségeket.

A finnek hollandiai leánycégén keresztül birtokolt magyar Sanoma Media Budapest nettó bevétele a múlt évben 17,7 milliárd forint volt, egy évvel korábban még 18,2 milliárdott hoztak össze, s a kiadó mindkét évben nyereséges volt. Az adózott eredmény 200 millió forint feletti, illetve csaknem 540 millió forint volt, a mérleg szerinti eredmény azonban mindkét évben nulla forint volt, ami arra utalhat, hogy a tulajdonos teljes egészében kivette a nyereséget a cégből. A kiadó jelenleg is több mint 30 print terméket jelentet meg, közte olyan nagy sikerű termékeket, mint a Story, a Nők Lapja vagy a Meglepetés. Továbbá hasonló méretű online portfólióval is rendelkeznek, illetve két televíziócsatornájuk is van és mobilapplikációban, content marketingben is erősek, rendezvények terén is aktívak.

További részleteket itt lehet olvasni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!