Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Egy cég a kurkuma-port tartalmazó termékének gyógyhatást tulajdonított, de nem tudta igazolni, hogy az egyes, nem gyógyító, de egészséggel kapcsolatos hatásokra vonatkozó állításokat jogszerűen használta-e.
Tizennégy millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a TVBrands Kft.-t, mivel a vállalkozás a Medosan Kurkuma Plus elnevezésű étrend-kiegészítő termékének népszerűsítése során megsértette a termékkategória reklámozásának szabályait.
A versenyhivatal szerdai közleménye szerint a cég a kurkuma-port tartalmazó termékének gyógyhatást tulajdonított, de nem tudta igazolni, hogy az egyes, nem gyógyító, de egészséggel kapcsolatos hatásokra vonatkozó állításokat jogszerűen használta-e.
A svájci termékcsalád kizárólagos magyar forgalmazója a fogyasztók elnézését kéri, egyúttal közölte: reklámjait az eljárás megindításának pillanatától már jogászok nézik át, hogy elkerüljék a hasonló eseteket. A vállalat közleménye szerint a bírságot a megadott határidőig befizeti.
A forgalmazó sajnálkozását fejezte ki az ügy miatt, s elmondta: az étrend-kiegészítők reklámozására vonatkozó, folyamatosan változó, összetett jogszabályrendszernek igen nehéz megfelelni, „persze ez a cég számára nem mentesítő körülmény”. A hivatal számos dolgot enyhítő körülményként vett figyelembe eljárása során, többek között azt, hogy a forgalmazó az egészségre vonatkozó állításokról kikérte az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) szakvéleményét, és ennek megfelelően módosította reklámjait.
Azt soha nem állítottuk, hogy a termék minden bajra gyógyír, azt viszont most is hisszük, hogy a kurkuma gyógynövény hozzájárul az ízületek és az immunrendszer normál működéséhez, és támogatja az egészséges szívműködést – mondja a forgalmazó.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Egyre távolabb kerül az Orbán-rendszer a valóságtól és a fiataloktól.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár.
Ha a tusványosi beszéd a NER szellemi iránytűje, Orbán most fordítva tartja.