Balogh Csaba
Balogh Csaba

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatója a BKK-botrányt látva határozott választ írt a közlekedési vállalat e-jegyrendszerét fejlesztő T-Systems megkeresésére.

"XY vagyok a T-Systems Magyarország Zrt-től. A toborzó csapatunk szeretne Veled beszélni" – írta még két hete a vállalat fejvadásza egy “lehetőség” tárgyú LinkedIn-üzenetben a BME egyik hallgatójának. Mint az egyetemista azóta 180 ember által megosztott Facebook-bejegyzéséből kiderül, Security Analyst Senior Rendszermérnököt keresnek.

A levelezés egészen múlt péntekig folyt, időközben kiderült, hogy miről is lenne pontosan szó: a közeljövőben alakuló Security Operations Centerben kellene dolgozni, a feladat pedig “az IT biztonsági incidensek megakadályozása, felderítése, kivizsgálása, következményeinek minimalizálása”.

Az üzenetfolyamot végül az egyetemista, a Villamosmérnöki és Informatikai Karon mérnök informatikusnak tanuló Tóth Kamilla zárta rövidre, amikor pénteken teljes erővel berobbant a napok óta fejlődő BKK-botrány. Válaszában azt írta:

Kedves XY, köszönöm a lehetőséget, de a jelenlegi BKK-s app hibáit bejelentő sráccal történt események miatt kizárt, hogy a közeljövőben a T-Systemsnek dolgozzak.

©

Az ügyben egy vagdalkozó hangnemű keddi sajtótájékoztatóhosszú napok szándékos hallgatása és a pénteken vállalhatatlan szintre lépett botrány után végül szombat délután szólalt meg először a BKK e-jegyrendszerét fejlesztő T-Systems vezérigazgatója. Kaszás Zoltán bocsánatkérésében korszerűtlenségről, alázatról és együttműködésről ír. A rendszer egyik hibáját felfedő 18 éves fiatal ellen tett feljelentést jelenlegi ismereteink szerint nem vonta vissza a vállalat.

Ha értesülni szeretne az ügy fejleményeiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.