hvg.hu

A vörös bolygó magányos felfedezője, a Curiosity különleges fotóval lepte meg a NASA stábját: megörökítette a naplementét.

A Curiosity már több mint 5 éve kutatja a Mars titkait, és küldetése izgalmas szakaszához ért. Elkezdett ugyanis felkapaszkodni a Mount Sharp hegyoldalára, hogy elérje a Gale-krátert. A vörös bolygó magányos robotja – amely születésnapjain magának énekel – már eddig is fontos felfedezéseket tett, de ezen a szakaszon közelebb kerülhetünk a kérdés megválaszolásához: hogyan lett évmilliárdok alatt a Mars meleg és víz borította bolygóból száraz és jéghideg planéta? – írja a space.com.

A szakmailag érdekes kutatás mellett egy másik előnye van ennek a pozíciónak: a kráter oldaláról látványosabb a naplemente. A Curiosity pedig készített is egy felvételt, ilyen tehát a naplemente a robot szemszögéből.

Két éve egyébként már készült egy naplementés fotó a Marson, ami talán még szebb lett, ugyanis akkor olyan méretű porból lett porfelhő a bolygón, ami átszűrte a kék fényt.