Ludas Matyi méltó visszatérése

1 perc

2004.12.29. 11:26

Szenteste a szokásosnál kevesebben ültek a tévé előtt, szombati visszatérésükkel szakítottak a Megasztárok és Ludas Matyi, vasárnap estére pedig már a megszokott nézősereg tapadt a képernyőkre.

A televíziós nézettségi listákat böngészve láthatjuk, az év 52., s ezúttal utolsó előtti hete a megszokott módon indult. Az RTL Klub - ezen belül is elsősorban a Barátok közt, s a Legyen Ön is milliomos! - fölénye mellett csak az volt meglepő, hogy 21-én kedden a vezető csatorna műsorai mögé sikerült felzárkóznia a köztelevízió Önök kérték című kívánságműsorának, bár 1,33 millió nézője közül csupán 374 ezren kerültek ki a kereskedelmileg releváns 18-49 év közötti korosztályból, a műsor újabb, csütörtöki adását pedig ennél kevesebben követték (egymillió néző, ebből 241 ezer fiatal).

Karácsony előestéje az eddig gyengébben muzsikáló Kísértésnek jött be igazán: a meghitt családi ünnepet megelőzően két részben is sugárzott csábító-realityt csaknem 1,7 millióan látták, közülük majd’ nyolcszázezret a 18-49-esek tettek ki. Szenteste a családi filmeké lett, legtöbben (1,53 millióan) a Kutyák és macskák címűt nézték az RTL Klubon, sokan látták a TV2-ön az Oltári vőlegényt (1,24 millió néző), de az MTV leadott Sabrina remake-et is 1,15 millióan figyelték az ajándékbontogatás alatt.

A szombati nap a Megasztár visszatérését és diadalát hozta, az „erkölcsi” győzelem talán Sós Imre főszereplésével készült, felújított Ludas Matyié; egymillió nézője közül ötszázezren a fiatal, fogyasztóképes korosztályból kerültek ki. A huszonhatodikán vasárnap este az RTL Klubon sugárzott Neveletlen hercegnő című családi filmet kétmillióan, felerészben fiatal nézők látták, így a 18-49-es korosztály körében karácsony hetének legnézettebb műsora lett.

A csatornák heti átlagnézettségének versenyét az RTL Klub nyerte, hiszen mind a 18-49-esek, mind a teljes lakosság körében nagyobb arányú közönséget állítottak maguk mellé, mint konkurenseik.