Minden, amit a TV2 új sorozatáról tudni lehet

3 perc

2005.01.07. 22:40

Információs zárlat közepette, titokzatos teaserrel indult a TV2 hamarosan kezdődő napi sorozatának bevezető kampánya. A tizenhét állandó főszereplőt felvonultató sorozaton hónapok óta csaknem kétszáz ember dolgozik.

Aki figyelmesen járt-kelt az országban, már korábban feltűnhetett neki néhány, mindenfajta logó nélkül utcára tett óriásplakát. Sokat valamely ruházati cég hirdetésére gyanakodtak, december végére azonban bizonyossá vált: a plakátok egy – rövidesen a TV2-n futó - napi tévésorozat, a Jóban-rosszban figyelemfelkeltő teaser kampányának elemei.

A TV2 hétéves fennállása óta ilyen elszántsággal még nem indult neki sorozatgyártásnak, mint most – mondja a hvg.hu-nak Lóránt Gergely, a csatorna marketing és pr-vezetője, utalva arra az évekkel ezelőtti – 7-es csatorna címmel futó – próbálkozásra is, amely kellő lendület híján kérészéletűnek bizonyult. A Jóban-rosszban milliárdos beruházás, s a TV2 most érett meg arra, vagyis erőforrásai mára tették lehetővé, hogy belefogjon egy ekkora sorozatba – folytatja a vezető.

Bár a konkurens csatorna Barátok közt című napi szappanoperájával való folytonos összevetés – már csak a műfaji hasonlóság miatt is – elkerülhetetlenné válik, a TV2 állítja, a Jóban-rosszban nem kifejezetten Berényiék ellenében indul el. „A mi sorozatunk nem a vetélytárs műsorára adott válasz – mondja lapunknak Lóránt Gergely –, mi is csupán egy magyar készítésű napi sorozatot szeretnénk kínálni a nézőknek, a műsorstruktúránkban ennek helye van, ráadásul nem a Barátok közt műsorsávjában sugározzuk majd. Az érdekünk pedig azt diktálja, hogy a magyar néző jól járjon – teszi hozzá Lóránt." Egy biztos: egy hasonló sorozat elfogadtatásához akár évekre lehet szükség, de emlékezhetünk, nem volt ez másként annak idején a Barátok közt esetében is.

A sorozatot a Sváby András által vezetett Interaktív produkciós iroda leányvállalata, a kizárólag erre szakosodott Interaktív Fiction Kft. készíti majd, s nem licenc alapján készül. A gyártás fizikai megvalósításának előkészületei tavaly február óta zajlanak. A produkciós iroda egy Jászberényi úti épületet épített át egy ezerhatszáz négyzetméteres stúdiókomplexummá, ahol – összesen tizenkét állandó helyszín részeként - a sorozat díszletéül szolgáló „Csillagvirág klinikát” berendezték. „Komoly piackutatást végeztünk, s ez alapján egy magánkórház a 18-49-es – kereskedelmileg fontos – korosztály számára vonzó, érdekes környezet” – indokolja a díszletválasztást a szóvivő.

A kampány (Oldaltörés)
A sorozat kampányának kreatív anyagait a Well reklámügynökség készítette, s azok három különböző szakaszban tűnnek fel: a teaser (vagyis amikor egy üzenet egyetlen elemét vetjük csak be, miközben alapinformációkat – pl. mi a termék és hol lehet megkapni nagyvonalúan elhallgatunk) november közepétől országosan négyszáz óriásplakáttal és háromszáz citylight poszterrel, s társasági lapokban megjelent oldalas hirdetésekkel próbálta a figyelmet felkelteni. Minthogy a történet tizenhét fő szereplőre épül, a teaser során ezek közül ragadtak ki négy olyan figurát (relatíve ismeretlen színészeket), akikről a hirdetést szemlélőknek akár a Dallas jellegzetes karakterei is eszébe juthatnak. „Szeretjük a teaser-műfajt - magyarázza Lóránt Gergely -, bár pénz- és időigényes.”

A kampány részeként alternatív felületeket is felhasznált a médiavásárlást önmaga intéző TV2, a szórólapok mellett a plakátokon feltüntetetthez hasonló üzenettel rádiós hirdetések mentek az éterben, illetve háromezer bevásárlókocsin is megjelent a figyelemfelkeltő kampányelem, amint például a sorozat Pongrácz Péter nevű karaktere azt mondja: „Kövessen, aki a csúcsra tart!”.

A minimális információt hordozó, valóban akár ruházati márka hirdetésének is beillő plakáthadjáratot követte az a gerillamarketingnek is beillő megoldás, amelyben a szereplők graffiti-feliratokkal „üzengetnek” egymásnak. A cél érdekében a plakátok felét újraragasztották, majd december végén a sorozat és a csatorna logója is rákerült a felületekre.

Január elejétől a valódi bevezető kampány keretében a sorozat szereplőinek emberi viszonyait is tükröző poszterek kerültek az utcára és (11 ezer esetben) a tömegközlekedési eszközök belső felületeire, majd ezt a harmadik szakaszban február végéig – két-három újabb szereplővel feldúsított – erős szinten tartó kampány követi.

A csatorna a sorozat indulásának pontos időpontját nem kívánja elárulni, azt azonban lehet tudni, hogy a forgatások már hónapok óta zajlanak, jövő héten pedig az is kiderül, kik a további szereplői az intrikákkal és szerelemmel terhelt kórház-sorozatnak. A Jóban-rosszban – hasonló című – főcímdala már elkészült, azt a Megasztár első sorozatának győztese, Tóth Veronika énekli.