Marketing Centrum: biztos Fidesz-előny
A Marketing Centrum legutóbbi felmérése a köztársasági elnök megválasztása előtt lezárult, így az eredmény esetleges hatására egyáltalán nem lehet következtetni az adatokból. Az elnökválasztást megelőző viták és a 100 lépés meghirdetése viszont éreztethetné a hatását. De nem érezteti.
A két nagy párt támogatottsága között négy hónapja stabilan 8-10 százalék a különbség. Ugyanakkor lakóhely és politika iránti érdeklődés szerint számottevő átrendeződéseket találtunk az elmúlt hónapokban ennél a mutatónál. Május elején sokkal jelentősebb volt a főváros – vidék különbség, mint korábban és jelenleg, másrészt május elejéhez viszonyítva a politika iránt nem érdeklődők és a nagyon érdeklődők körében csökkent, a közepesen érdeklődők körében viszont növekedett a Fidesz MSZP-vel szembeni előnye. Az országos átlagok stabilitása tehát nem állóvizet jelez.
A felmérés 2005. június 3. és 7. között készült. Az összes megkérdezett körében a Fidesz-MPSZ 34, az MSZP 27, az SZDSZ és az MDF 3-3 százalékot ért el. A szavazáson valószínűleg részt vevők körében az arány: Fidesz-MPSZ 42, MSZP 32, SZDSZ 4 az MDF 3 százalékot kaphatna.