Versenyhivatalhoz fordult a T-Com reklámja miatt a TELE2

2 perc

2005.08.17. 12:42

A TELE2 a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez fordult a T-Com Favorit díjcsomag televíziós reklámjai miatt, mivel álláspontja szerint az az ügyfelek megtévesztésére alkalmas lehet - közölte a társaság.

A beadvány szerint a televíziós filmben tett összehasonlítás TELE2 által kifogásolt része az, amikor a T-Com ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagjáról nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető. Vagyis valójában nem ingyenesek ezek a beszélgetések sem - áll a közleményben.

A TELE2 közölte: a T-Comos csomagban hívásonként és havi összidőtartamra, hívásirányra és hívásidőszakra további megkötések érvényesek, így a nulla forintos percdíj és a napi 18 óra ingyenes beszélgetés lehetősége csak több feltétel együttes teljesülésekor igaz. A megkötésekről azonban a televíziós szpot csak olvashatatlan apróbetűkkel ad tájékoztatást.

A közlemény szerint mindemellett a hirdetés azt sugallja, hogy a TELE2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit nulla forintos percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a TELE2 használatának nincs értelme.

A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt - közölte a TELE2. A fentieken túl a TELE2 szerint szolgáltatásának igénybevétele a másodperc alapú számlázás révén csúcsidőben, illetve csúcsidőn túl, a T-Com-os vezetékes számokon kívüli, mobil és nemzetközi hívásirányokban a Favorit díjcsomagok használata mellett is jelentős megtakarítást eredményezhet a fogyasztóknak.

A TELE2 közölte, miután a T-Com nem reagált a TELE2 múlt heti írásos megkeresésére, amelyben a kifogásolt hirdetés sugárzásának megszüntetését kérte, a cég a hatósági eljárás megindítása mellett döntött azért, hogy a jövőben hasonló célú és a versenytárs egyértelmű lejáratását célzó összehasonlító reklámok ne jelenhessenek meg.

Juhász Károly, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője elmondta: megkapta a hivatalos megkeresést, s ő is aggályosnak tartja a reklámot. ”A hivatal nem szeretné, ha cégek összehasonlító reklámokkal üzengetnének egymásnak” - közlte. A képviselő elmondta azt is, hogy a T-Com reklám a fogyasztók szempontjából több fontos információt nem közöl, ezért hivatalból a GVH-hoz fordul. A versenyhivataltól a képviselő annak a megállapítását kéri, hogy a reklám félrevezeti-e fogyasztókat.

Nagy Bálint a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója elmondta: a telekom piacon kemény verseny van, ami az ügyfelekért zajlik. Hozzátette: nem hiszi, hogy bármelyik szereplőnek szándékában állna vagy érdeke lenne megtévesztően kommunikálni. "Ugyanakkor a harc része, hogy saját erősségeink hirdetése mellett keressük a másik gyenge pontjait és ezekre időről-időre építünk".

Azt is elmondta, hogy az érintett fél ennek nem örül, és hol piaci, hol kétségbeesett adminisztratív lépésekkel reagál. Véleménye szerint a TELE2 most ez utóbbit választotta. "A Favorit díjcsomag reklámját folytatjuk, mert meggyőződésünk, hogy semmi félrevezetőt nem tartalmaz. Sőt, ügyfeleink nagy része számára kifejezetten előnyös ajánlat".