Szétszedik a HUN-REN kutatóhálózatot: négy központ az ELTE-hez kerül
Még kérdés, hogy az intézetek által használt akadémiai ingatlanegyüttes is átkerül-e.
Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya fejlesztőjét és üzemeltetőjét Palkovics László volt miniszter. Bár ez végre egy csúcstechnológiás projekt, az Orbán-rendszer jegyeit így is magán viseli.
Zalaegerszegen még az ellenzékiek is azt mondják, hogy náluk csak akkor van esélye a Tisza Pártnak a 2026-os tavaszi országgyűlési választásokon, ha a Fidesz addigra teljesen összeomlik. A városban jó élni, rengeteg építkezés van, lasszóval vadásszák az embereket a vonzó munkahelyekre mérnöknek, kutatónak, asszisztensnek.
A gépészmérnök végzettségű kormánytag, Palkovics László kezdeményezésére 2016-ban döntötte el az Orbán-kormány, hogy ha már az ország iparában és exportjában meghatározó a járműgyártás, akkor ehhez kutatás-fejlesztés is társuljon, méghozzá éppen Palkovics szülővárosában, Zalaegerszegen.
Az volt a terv, hogy egy, a legmodernebb technológiával felvértezett tesztpályával vonzzák oda az egyetemeket, fejlesztőket, befektetőket. A beruházás, a ZalaZone jelentős része mára el is készült, a napokban az óránként 180–270 kilométeres sebességű járművek kipróbálására alkalmas ovális pályát is átadták.
Még kérdés, hogy az intézetek által használt akadémiai ingatlanegyüttes is átkerül-e.
Budapest megkapta az azonnali jogvédelmet is.
Ellenzéki össztűz zúdult a Parlamentben a miniszterelnökre.
Ahogy ígérték, az Európai Bizottság bemutatta az orosz gáz és olaj importjának megszüntetésére vonatkozó javaslatát.