Elbukhat a Budapest Airport privatizációja is
A Fővárosi Munkaügyi Bíróság érvénytelennek nyilvánította a Budapest Airport Rt. (BA) részvényeinek értékesítésére kiírt pályázatot. A döntés alapján újra kellene kezdeni a Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég magánosítási eljárását.
A pénzügyminiszter és a privatizációs szervezet vezetői pénteken még arról számoltak be, hogy a pályázat első fordulójában részt vevő kilenc társaság 202 és 390 milliárd forint közötti ajánlatokat nyújtottak be a budapesti nemzetközi légikikötő 75 éves üzemeltetési jogáért, és a BA Rt. 75 százalékos részvénycsomagjáért.
A Fővárosi Munkaügyi Bírósághoz a Budapest Airport üzemi tanácsa fordult a privatizáció előtti egyeztetés elmaradása miatt - írja a Népszabdság. A bíróság a laphoz eljuttatott közleménye szerint "a munkáltatónak az ÁPV Rt. által a 2005. július 12-én közzétett a Budapest Airport Rt. részvényeinek értékesítésére vonatkozó pályázati kiírása érvénytelen. A bíróság a kérelmező ezt meghaladó kérelmét elutasítja. A végzés ellen a kézbesítéstől számított 15 napon belül fellebbezésnek van helye".
Az ÁPV minden bizonnyal jogorvoslattal fog élni a Fővárosi Munkaügyi Bíróság azon, nem jogerős döntése ellen, amely szerint érvénytelen a Budapest Airport privatizációs pályázata - mondta Kőszegi Márk, a pénzügyi tárca szóvivője. Kőszegi Márk kijelentette: "a határozat tartalmával a PM sem ért egyet". Hozzátette: abban bíznak, hogy a folyamatban lévő bírósági eljárásnak nem lesz érdemi hatása a Budapest Airport privatizációjára.
A BA eladására kiírt pályázati felhívás szerint az állami tulajdonban lévő társaság részvényeiből 75 százalék mínusz egy szavazat mennyiséget ajánlanak fel, de akár 100 százalék is értékesíthető, ha ezt a jogszabályi változások lehetővé teszik.
Az üzemi tanács (üt) még augusztus 1-jén fordult a munkaügyi bírósághoz. Kovács Zoltán, az üt elnöke akkor azzal indokolta a lépést, hogy "a munkavállalók határozott álláspontja az, hogy a tervezett privatizáció sem gazdaságilag, sem szakmailag nem indokolt és megalapozott".