Egymillió Peugeot részecskeszűrővel

1 perc

2005.12.19. 10:20

Már egymillió Peugeot márkájú jármű jár olyan részecskeszűrővel, amelyet a cég zászlóshajója, a 607-es kapott meg először 2000-ben, és amelyet azóta fokozatosan beépítettek szinte az összes HDI-dízel autó katalizárotába.

Felfogja a szénrészecskéket
A részecskeszűrővel felszerelt HDI-motorok Nyugat-Európában gyors sikert értek el. Több mint félmillió 307-est, 220 ezer 407-est, százezer 607-est és több mint 80 ezer 807-est értékesítettek részecskeszűrős dízelmotorral. A 206-os választékában csak 2004 májusában jelent meg a szűrő, és csupán egyetlen motortípus esetében, de már most több mint 40 ezer példány talált gazdára ebből a típusból is. Az országok közül Franciaország vezet 377 ezer részecskeszűrős Peugeot-val, Németország (123 ezer), Spanyolország (119 ezer), Olaszország (100 ezer) és Nagy-Britannia (89 ezer) előtt.

A Peugeot 2000 és 2005 között több mint félmillió olyan járművet adott el, amelynek kibocsátása nem érte el a 120 g széndioxidot kilométerenként, ez ennek a piacnak a 14 százalékát teszi ki, holott az átlagos részesedése mindössze 8 százalék Európában.

A PSA Peugeot Citroën csoport aktívan elkötelezte magát az úgynevezett alternatív energiák kifejlesztése terén, amely a benzintől illetve a gázolajtól eltérő üzemanyag felhasználását jelenti. Első helyen állnak és már ma is alkalmazható megoldást jelentenek a bioüzemanyagok. Közülük is kiemelkedik a biodízel, amely kettős előnnyel jár: azonnal hozzáférhető minden dízelüzemű jármű számára és a hagyományos gázolajjal működő járművekhez képest 18 százalékkal csökkenti a széndioxid-kibocsátást. Ezt az erőforrást a Peugeot még versenyezteti is az RC Cup keretében, ahol az autók ötven százalékban gázolajat és ötven százalékban biodízelt tartalmazó keverékkel működnek.

A csoport által végzett kutatásokba enged bepillantást egy hibrid, dízel/elektromos motorral felszerelt tanulmányautó, amelyet hamarosan bemutat a Peugeot. A jármű legfőbb előnye, hogy a részecskeszűrő technológiájára épül.