Megújult a Renault Thalia

2 perc

2006.09.08. 16:11

Az 1999-es piaci bevezetése óta félmillió Thalia (más piacokon Symbol, Clio Classic) hagyta el a gyártósort. Szeptembertől megújult változatban kapható nálunk is. A csinosítás nem túl látványos, inkább minőségi előrelépés történt. A motorok terén nem változott semmi.

© Renault
A Renault 2006 szeptemberében a Thalia újabb változatát dobja piacra. Az új Thalia elsősorban Közép- és Kelet-Európában lesz kapható, valamint Franciaország tengerentúli tartományaiban, továbbá Görögországban, Oroszországban, Törökországban, a Maghreb-országokban, az Öböl-országokban és bizonyos dél- és közép-amerikai államokban.

Az új Thalia átszabása magában foglalja az előző generációs modell általános formáit, melyeket korszerűbb, jóval elegánsabb formában ad vissza. Az autó elülső traktusa új, színre fényezett lökhárítókat kapott, míg a korábbi lökhárító védőszegélye kecsesebb sávnak adta át a helyét. Az új keretbe illesztett hűtőrács és a megújult, ködlámpákkal felszerelt orr-rész szintén a magas státusz benyomását erősíti.

Hátul az új Thalia magabiztosabb formájú lökhárítóval lett gazdagabb, míg a csomagtartó az új Renault emblémát viseli, a csomagtartó zárja a Renault logót ábrázolja, akárcsak a Lagunánál. Piactól és felszereltségi szinttől függően az új Thalia kapható a karosszéria színére fényezett oldalsó védőcsíkkal, külső visszapillantó tükrökkel és kilincsekkel, melyek szintén az autó dinamizmusát hangsúlyozzák. Ezt erősíti továbbá a kétféle új, 14 hüvelykes dísztárcsa és az új, 14 hüvelykes, ötküllős könnyűfém keréktárcsa is.

© Renault
Ezek a változások egybeesnek az új Thalia utasterén végzett számos stílusbeli és minőségbeli fejlesztéssel. Az utastér kifinomultabb, szebb kivitelű, és a magasabb kategóriájú autók minőségét idézi, elsősorban – piactól és verziótól függően – a bőrborítású kormánykeréknek és sebességváltókarnak, az új műszerfalnak és a Clio Campus-tól örökölt új ajtópaneleknek köszönhetően, melyek meghittebb, modernebb hangulatú belsőt teremtenek.

Maradt a csomagtartó és a motorkínálat (Oldaltörés)



© Renault
A felszereltségi szint másik jellegzetessége a műszerfal két új grafikai eleme, melyek ezúttal fehér háttér előtt, könnyebben leolvasható formában jelennek meg. Az utastér új, világos és sötétszürke színekben pompázik, valamint új üléskárpitokat is kapott.

Az új Thalia megtartotta elődje 510 literes, kategóriavezető csomagtartó kapacitását. A minőségi változás tapintható a csomagtartó felületeinek kárpitozásán: a hátsó kerékdobokat végig kárpit borítja, a csomagtér padlója tökéletesen sima. A csomagtér-tető belső oldala szintén kárpitozott.

© Renault
A belépő szinttől kezdődően az új Thalia alapfelszereltségéhez tartozik az ABS, a vezető- és utasoldali légzsák, az övfeszítővel és beépített erőhatárolóval felszerelt első biztonsági övek, míg a hátsó ülésen utazók három magassági fokozatba állítható fejtámlákon nyugtathatják fejüket.

A Renault úgy döntött, megmarad amellett a motorválaszték mellett, amely korábban a Thalia sikeréhez vezetett. A magyar piacra készülő Thaliákat 1,2 literes, 16 szelepes, 55kW-os (75 lóerős) vagy 1,4 literes, 16 szelepes, 72kW-os (98 lóerős) benzinmotor, illetve 1,5 literes dCi 50kW-os (68 lóerő) dízelmotor hajtja.