Fiat 500: kéthengeres izompacsirta
A legutolsó kéthengeres sikertörténet a Citroen 2CV-é volt, hogy a Trabantról ne is beszéljünk. A Fiat most újra előveszi ezt a technikát, igaz a kis 500-as 0,9 literes motorja 110 lóerőt is képes mozgósítani.
 © Fiat |
A csúcstechnikás erőforrás 20 százalékkal gazdaságosabb, mint például az 1,2-es benzinmotor, vegyes üzemben átlagfogyasztása 4,5 liter. Mindehhez 120 Nm-es nyomaték társul. Ezt a motort a padlólemez-társ FordKa is megkapja a jövőben. Az ötszázas Fiat természetesen izmosabb motorokkal is készül majd, az 1,4-es turbós például 150 lovas lesz. Az új Bravóban bemutatkozó 1,8-as turbódízel is bekerülhet a kínálatba.
Nemrég jelentek meg az első képek a kisautó nyitott változatáról, és most az is nilvánosságra került, hogy összkerekes változat is készül 2009-ig.