Az Orbán-család bányacége is benne van egy újabb MÁV-os beszerzésben
Vasúti beszerzésekben bukkantak fel az Orbán-családhoz köthető cégek. Bár a megrendelés csak néhány tízmilliós, a vállalkozásoknál milliárdok fordulnak meg.
Két szabály van az Orbán családban az üzleti ügyeket illetően. Egy: a miniszterelnök ilyenekkel nem foglalkozik. Mármint nyilvánosan. Kettő: a családtagok távol tartják cégeiket az állami megrendelésektől. Legalábbis úgy tesznek.
Az Orbán-közelinek mondható NAKK Zrt. mindenesetre 32 millió forintos szerződést kötött a MÁV-val pályafelújítási és karbantartási munkákhoz szükséges kőkeverék szállításáról. A keverék átadási pontjaként a Dolomit Kft. gánti telephelyét jelölték meg. E cég többségi tulajdonosa és ügyvezetője a miniszterelnök apja, Orbán Győző, de a kormányfő testvére, ifjabb Győző is vezető tisztséget tölt be benne. A cég 4,6 milliárd forintos árbevétel mellett 1,9 milliárdos nyereséggel zárta a tavalyi évet.
A NAKK-ot 2016-ban hozták létre, többségi tulajdonosa – és igazgatósági tagja – akkor a miniszterelnök másik testvére, Áron volt, de megfordult a testületben idősebb Győző is. Orbánék 2017 végén kiszálltak a NAKK-ból, de ahogy a MÁV-os szerződés bizonyítja, a jó viszony nem szűnt meg korábbi tulajdonostársukkal, Bihari Lajossal.
A NAKK, legalábbis részben, vélhetően a Dolomit köveivel fogja teljesíteni a szerződést, a gánti telephely ugyanis egyben a cég bányája.
Az pedig kevéssé életszerű, hogy a NAKK (amelynek nincs saját bányája) az ország egy másik pontjáról szállítsa a köveket Gántra, hogy ott adja át azokat a MÁV-nak. De még ha nem is a Dolomit kövét adják tovább, a cég telephelyét igénybe fogják venni, minden bizonnyal ellenszolgáltatás fejében. Így vagy úgy, végül a Dolomit is profitál a megrendelésből.