Három majom lett a Serie A antirasszista kampányának arca
Nem volt nyerő az ötlet.
Amíg Magyarországon a horrorvízipókon szörnyülködtek a sportrajongók, Olaszországban még ennél is sokkal rosszabbat sikerült alkotni. Az még jó ötlet volt, hogy a Serie A-ban induljon el egy rasszizmus elleni kampány, az viszont nem világos, miért tűnt használható gondolatnak, hogy ezt három majom arcával illusztrálják.
An anti-racism campaign by Serie A has been criticised for using "misguided" posters of monkeys.
— BBC Sport (@BBCSport) 2019. december 17.
More: https://t.co/fNRdYfDnDN#bbcfootball pic.twitter.com/dBLJNdMQuv
Simone Fugazzotto, a képek alkotója megpróbálta megmagyarázni, mi történt. Mint mondta, ezzel azt akarja bemutatni, hogy mind ugyanolyanok vagyunk – írta a BBC.
A diszriminációellenes Fare szervezet nem ennyire megengedő, ők úgy kommentálták a képeket, „nehéz belátni, mire gondoltak a Serie A-nál, kivel konzultáltak”, amikor egy olyan kampányt indítottak, amely beteg viccnek néz ki.
Olaszországban régóta probléma a szurkolói rasszizmus a futballban. Az ősszel botrányba fulladt a Verona–Brescia-meccs a vendégek csatárát, Mario Balotellit gyalázó rasszista huhogás miatt. Balotelli egy ponton nem bírta cérnával, és a huhogó nézők közé rúgta a labdát, majd levonult a pályáról, úgy kellett visszakönyörögni a játékba. Decemberben pedig a Corriere dello Sport okozott botrányt: a római napilap két fekete játékos, Romelu Lukaku és Chris Smalling montázsával, Black Friday címmel vezette fel az Inter–Roma-meccset.