Csak addig nyújtózkodhatunk, ameddig a takarónk ér – mondta Orbán Viktor a múlt hét végén. Közben a Fővárosi Önkormányzat új vezetése nyilvánosságra hozta első költségvetésének tervezetét, amiből pontosan látszik, hogy hiába van Karácsony Gergelynek egész más testalkata, mint Tarlós Istvánnak, neki is kilóg a lába a pokróc alól.
2012 óta évről évre egyre jobban rászorul a főváros az állam támogatására, most is leginkább csak a kötelező feladatokra van pénz. Az új városvezetés legjobb lehetősége minél olcsóbban megmutatni egy saját arculatot, csak eközben a napi működést is finanszírozni kell valamiből.
Ami a Budapest napi szintű működtetésére szolgáló pénzt illeti, az új büdzsé bruttó 260 milliárd forint kiadással számol, és ennek nagy részét a közlekedési feladatok fogják elvinni – elsősorban a közösségi közlekedés. Az önkormányzat 6 milliárd forinttal többet szán a területre, mint 2019-ben, a kormány ugyanannyit. Vagyis összességében túl keveset, figyelembe véve az inflációt, a költségek növekedését, a béremelkedéseket. A BKV munkavállalói egyébként 15 százalékos fizetésemelést követelnek (ami biztosan nem teljesíthető ennyi pénzből), és sztrájkot helyeztek kilátásba.
Kötött pálya és kötött összegek. Budapest nem mer akkorát álmodni, mint a kormány embere, akinek elképzeléseire egyelőre nincs pénz. Ön miért nem jár elektromos autóval? - szögezte neki a kérdést a közlekedésmérnök a HVG újságírójának, amire némi hebegés után azt feleltük, hogy túl drága lenne.