Ez is a Brexit hatása: sofőrhiány miatt zárnak be sorra a benzinkutak Angliában
Nincs elég sofőr, aki kifuvarozza a kutakhoz az üzemanyagot Nagy-Britanniában. A 90 ezresre becsült sofőrhiány miatt az élelmiszerellátás után a benzinellátás is akadozik, az Esso és a BP is több kútját volt kénytelen bezárni, és vészforgatókönyveket léptetnek életbe.
Több benzinkútjuk bezárására kényszerültek a legnagyobb brit olajcégek, mint a BP és az ExxonMobil, miután teherautósofőrök híján akadozik az üzemanyagellátás – jelentette a brit Independent.
A lap szerint több tucat kutat érint a probléma, miközben az üzemanyag-szállításban egyik legnagyobb brit logisztikai cég, a Hoyer bejelentette, hogy a sofőrhiány miatt nem tudja teljesíteni a Shell, a BP és az Esso (az ExxonMobil kútlánca) felé vállalt szállításokat.
A BP szerint a megfelelő üzletmenethez szükséges készletszintnek csupán a kétharmadával rendelkeznek, és az is vészesen csökken. A társaság vészhelyzeti terve értelmében 10 kút közül 9 esetében tudnak 80 százalékos szolgáltatási szintet tartani, vagyis több kútnál hetente másfél napig nem töltik fel a tartályokat A szolgáltatást elsősorban az autópályák közelében igyekeznek biztosítani.
Bajban vannak a kicsik is, a független benzinkutakat tömörítő szervezet szerint a londoni és a délkelet-angliai kutak tapasztalják, hogy késnek a szállítmányok, de érkeztek hírek arról is, hogy ellátmány hiányában több az ország félreeső térségében lévő kút is lehúzta a redőnyt.
A sofőrhiány korábban már problémákat okozott az élelmiszerellátásban is. A teherautóvezetők között sok uniós országokból érkező vendégmunkás volt, számuk részben a Brexit, részben a koronavírus-járvány miatti korlátozások következtében csökkent le. A brit Munkáspárt szerint legalább 90 ezer munkavállaló hiányzik a kormánykerekek mögül.
Brexit-utóhatás: miért nem térnek vissza az uniós kamionsofőrök Nagy-Britanniába?
A britek kilépésének jogi és adminisztratív következményeinél a pandémia is súlyosabb hatást gyakorolt az ágazatra. Ma már nem annyira csábító a szigetországban kamionozni, mint Európában.
Az érintett társaságok gyors beavatkozást várnak a kormánytól, az Independent szerint többen lobbiznak azért, hogy a hiányszakmák esetében legalább ideiglenes könnyítéseket adjanak. A kormány egyelőre ellenáll ennek a nyomásnak, de igyekszik felgyorsítani a sofőrképzéseket, és növelni a teherautóvezetői-vizsgák számát.