Retinájába égett a Gyurcsány-show? A Fidesznél többet Európában is alig költenek
Európában ősszel csak a német pártok fordítottak több pénzt kampányfilmjeikre, mint az ellenzéki előválasztásban közvetlenül nem is érdekelt Fidesz. A számok elemzéséből az is kiderül: a Momentum többet áldozott Márki-Zay Péter kampányára, mint a jelölt politikai hátországa.
A magyar hirdetők hetente átlagosan egymilliárd forintért hirdetnek a Facebookon, ezeknek a hirdetéseknek a Liftup marketingügynökség az internetes szolgáltatók adatait elemző becslései szerint 10-15%-át tehetik ki a politikai hirdetések. Nem csal tehát a valóságérzékelése annak, aki azt érzi, lépten-nyomon kampányhirdetésekkel találkozik.
Lévai Richárd, a cég szakértője szerint attól még kevésbé kell tartaniuk a piaci szereplőknek, hogy a választási kampány még forróbb időszakában egyenesen kiszorítják őket a reklámfelületekről, az árakat viszont felverhetik a politikai költések.