Egy élelmes angol tiszten múlt, hogy népautó lett a Bogár

Megbízhatóságban és marketingben jobb volt a vetélytársainál, és még szerencsésebb is a Volkswagen emblematikus kisautója, a Bogár. Bár már 50 évvel ezelőtt megelőzte gyártásban a Ford T-modellt, nem mindenben okult annak hibáiból.

Egy élelmes angol tiszten múlt, hogy népautó lett a Bogár

Nem volt felhőtlen az öröm Wolfsburgban 1972. február 17-én, amikor a futószalagról legördült a hatalmas virágcsokorral borított, 15 007 034. Volkswagen Bogár. Az ünneplésre az adott okot, hogy sikerült lepipálni az autógyártás addigi rekorderét, a Ford T-modellt, amelyből 1908 és 1927 között épp ennyi példány készült. Mire a VW megismételte ezt a bravúrt, a domború hátú népautó majdnem olyan elavultnak számított, mint a T-modell 45 évvel korábban, és a cég vezetőinek fejtörést okozott, hogyan találják meg a „zászlóshajó” utódját.

 

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.