Demokráciára nevel a tanársztrájk, és más "kreatív" tiltakozás is követheti

6 perc

2022.03.15. 15:00

A diákok és szülők néhol még lelkesebbek is a pedagógusok március 16-ára tervezett sztrájkjával kapcsolatban, mint maguk az érintettek, és nem azért, mert „addig sem kell tanulni”.

Amikor egy óvodás gyerek azt tapasztalja, hogy a harmadik év után az ötödik óvónő megy el, már ő is érzi, hogy baj van

 – szemlélteti Miklós György, a Szülői Hang szervezet tagja, hogy a maguk szintjén még a legkisebbeknek is egyszerűen el lehetett magyarázni, miért sztrájkoltak a pedagógusok január utolsó napján.

A civil csoport képviselője a HVG-nek azt mondja: bár heterogén a szülői közeg, saját környezetében többségében támogató hozzáállást tapasztalt a pedagógusok kiállása kapcsán. Voltak, akik a január végi figyelmeztető sztrájkot azzal támogatták, hogy az első két órára nem vitték be a gyerekeiket az iskolába, máshol a szülők közösen szervezték meg a gyerekek felügyeletét a tiltakozás idejére. Miklós elmondása szerint volt olyan iskola, ahol éppen a szülők voltak azok, akik hiányolták a tanárok sztrájkját, annyira azonosultak a tiltakozók által felvetett oktatásügyi problémákkal.

„A diákokban is megvan a szolidaritás, miközben tudjuk: igazából a tanárok azok, akiknek még a jelen helyzetben is van vesztenivalójuk. Mi vagyunk a fiatalság, aki lázad, és ha lehet javítani a helyzeten, igyekszik beállni minden ilyen törekvés mögé” – mondja Schermann Fruzsina, az ADOM Diákmozgalom elnöke.