Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A háború miatt kínai áru nem érkezik Magyarországra keletről, ám annál több ukrán gabona. Az Orbán-kormány már korlátozná az importot, a magyar gazdák ülnek a termésen áremelkedést várva.
Olyasmi történt 2022-ben a magyar–ukrán áruforgalomban, amire hosszú évek óta nem volt példa: a külkereskedelmi egyenleg negatívba fordult, vagyis Magyarország többet importált Ukrajnából, mint amennyit oda exportált.
Ez a háború mellett alapvetően az aszály következménye, ugyanis padlóra került a magyar mezőgazdaság.
Búzából egymillió, kukoricából 3,6 millió tonnával kevesebb termett, mint 2021-ben. Ráadásul a termelők tavaly nagy mennyiségeket nem értékesítettek az árak növekedésére várva. Ám azok tovább csökkentek. Várható, hogy a kormány a magyar gazdák támogatása érdekében a közeljövőben korlátozza az ukrán gabona importját, mert ha ez kiesik, annak árfelhajtó hatása lenne.
Kinek megváltás, kinek hideg zuhany az érkező olcsó ukrán gabona
Az állattenyésztők örülnek, a mezőgazdasági termelők hoppon maradhatnak, és akkor a bolti vásárlókról még nem is beszéltünk. A kormány összevissza beszél, korábban azt sürgette, ami miatt most fáj a feje.
Az ukrán termelők és kereskedők számítanak is erre. Ám ha Magyarország a jövőben nem is vásárol az ukrán gabonából, annak tranzitjában jelentős szerepe lesz – mondja Kovács Imre, az osztrák Rail Cargo Group (RCG) igazgatóságának tagja, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. igazgatóságának elnöke. A tranzit már 2022-ben is jelentős volt.
Az RCG-csoport szerelvényei a háború kitörésétől idén február végéig a Záhonynál, illetve Ágcsernyőnél beérkező ukrán gabona csaknem felét, 427 ezer tonnát magyarországi megrendelők silóiba vitték; Németországba 220 ezer tonnát, Olaszországba 219 ezer tonnát, Ausztriába pedig 61 ezer tonnát fuvaroztak. Jelentős mennyiségeket továbbítottak az adriai kikötőkbe (Koper, Rijeka és Trieszt), valamint a balti-tengeri Gdanskba is, ahonnan a gabona tengeren jutott el jellemzően a fejlődő országokba.
Az ukrajnai áruforgalom megugrása a háború miatti váratlan fejlemény.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.