Somlai-Fischer Ádám: Mi lesz az iskolával, mi lesz a tudással most, a mesterséges intelligencia korában?

Mi lesz az emberi tudás szerepe és értéke a mesterséges intelligencia elterjedésével? Hogyan lehet az oktatás során etikusan hasznosítani az MI biztosította lehetőségeket? Somlai-Fischer Ádám médiaművész, a Prezi alapítója és innovációs vezetője vállalkozott a gondolatkísérlet lefuttatására.

  • Somlai-Fischer Ádám Somlai-Fischer Ádám
Somlai-Fischer Ádám: Mi lesz az iskolával, mi lesz a tudással most, a mesterséges intelligencia korában?

Képzeljük el, ahogy a 12 éves Léna lányommal egy kiadós nap végén a Római Birodalom történelmét böngésszük. Fáradtságunkban a tankönyv oldalai száraznak és monotonnak tűnnek. Ekkor megkérem az MI-t, hogy alkosson egy rövid történetet a szenátusról. Olyat, ami izgalmas és elbűvölő is. A kapott történet lenyűgöz minket, könnyű figyelni rá, és a néptribunus szerepe is benne van, így tanulunk is.

Ez a kis történet tökéletesen illusztrálja a személyre szabott tanulás erejét. Könnyebb tanulni, ha pont annyi új információt kapunk, amennyit még képesek vagyunk megérteni, olyan hangulatban, ami magával ragad. Mintha lenne egy személyes tanárunk.

Ám a tanár gépre cserélése önmagában nemhogy nem elégséges, hanem veszélyes ötlet is.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.