Elhozza a Barbie a megváltást Amerikának, vagy lassan kipukkan a pink lufi?
Lépni sem lehet idén nyáron a Barbie-tól: rózsaszínben úszik a világ a film népszerűségét meglovagló termékektől, a közösségi médiát leuralta a Barbiecore, Kennek megint csak be kell érnie a mellékszereppel. De vajon dollárra fordítható ez a pink őrület? És ki profitálhat belőle a filmstúdión kívül?
Bemutatója után három héttel már 1,2 milliárd dolláros bevételt hozott a készítőinek a becslések szerint százmillió dollárból összehozott Barbie, Greta Gerwig feminista meséje. A százmillió egy blockbusterhez képest ma már szerény büdzsének számít – igaz, amit nem költöttek el a készítők szuperhősös trükkökre, azt elköltötték marketingre.
Egyelőre persze úgy látszik, minden cent jó helyre ment, hiszen az influenszerektől a jogvédőkig mindenki Barbie-ról beszél. Még az amerikai jegybank szerepét betöltő Fed legutóbbi sajtótájékoztatóján is előkerült Taylor Swifttel együtt mint az amerikaiak fogyasztási kedvét élénkítő tényezők, akik önmagukban hozzásegíthetnek ahhoz, hogy javuljanak az amerikai gazdaság kilátásai.
Persze nem Barbie lesz az, aki kihúzza az amerikai gazdaságot a recesszióból, az viszont kérdés, mennyire mozgatja meg a film a babának és jajrózsaszín ökoszisztémája termékeinek a piacát.
Nem véletlen az összehasonlítás Taylor Swifttel: az énekesnő amerikai turnéjával, amely először ért el milliárd dolláros bevételt, önmagában képes volt arra, hogy a Covid előtti szintekre tolja fel a fogyasztást a koncertek helyszínein. A Moody’s hitelminősítő még elemzést is szentelt ennek, amelynek készítői megjegyzik, érthető, hogy egyes politikusok, például Magyarországon miért szeretnék, ha az énekesnő turnéjával útba ejtené a hazájukat – azt nem teszik hozzá a fogyasztás mellett az árak növekedését is tapasztaló közgazdászok, hogy a „swiftlation” mennyivel dobná meg a rekord magyar inflációt.
A Barbie-film fényesíti a megkopott imázst: megbánta bűneit, a megbocsátásra még sokáig várhat
Önkritikus hozzáállással igyekszik a kissé megkopott népszerűségű és idejétmúlt brandet újra menővé tenni a múlt héten mozikba került Barbie-film.