A sötét lelkű hiphopmogul partijain fehér volt a kötelező viselet
Zenei mogulból elítélt bűnöző lett Sean Combs, az egykori hiphopkirály, aki zűrös ügyei ellenére magabiztosan hitte, hogy érinthetetlen.
Pénteken mutatták be Magyarországon először azt a Taylor Swift koncertfilmet, amit a világ nagy részén már három hete játszanak a mozik. Ez a cikk nem filmkritika vagy filmajánló a Taylor Swift: The Eras Tourról, hanem egy riport, mert elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy a Swift-rajongók által máshol autentikus koncert élményként megélt mozi hogyan érkezik meg Budapestre. Szóval a dolog eseményjellegére fókuszáltunk, méghozzá két különböző nézőpontból: egy Taylor Swiftet a neten kikerülni képtelen ezredfordulós és egy önmagát belépő szintű swiftie-nek tartó Z-generációs nő szemszögéből (ezek váltakozását dőlttel szedett bekezdések jelzik).
Barátság karkötők! – szúrom ki a mozgólépcsőn előttem álló lány karján, aztán észreveszem, hogy a barátnőjén Taylor Swift-póló van, és ettől egyből lelkes leszek. Pedig péntek reggel tíz óra van, sosem voltam még ilyen korán moziban. Amikor legutóbb - tíz perce - csekkoltam a telefonomon, hogy mennyi jegyet adtak el erre a vetítésre, és azt láttam, hogy még a terem negyedét sem fogjuk megtölteni, bevallom, elöntött a kétség, hogy volt-e bármi értelme idejönnöm. Normál esetben persze örülök, ha minél kevesebb emberel kell megosztoznom egy moziélményen, de most épp a Taylor Swift: The Eras Tour gigantikus koncertfilm legelső magyarországi vetítésére tartok. És szívesen megtapasztalnám azt már-már spirituális swiftie-élményt, ami hónapok óta ömlik rám a közösségi médiában. Ehhez pedig rajongók kellenének a nézőtéren, méghozzá sokan.
Azt érdemes leszögezni, hogy én magam egyáltalán nem vagyok Swift-rajongó, sőt még azt sem állíthatom, hogy gyakran hallgatnám korunk legnagyobb popdíváját. Ha valaki hirtelen fegyvert fogna a fejemhez, hogy most azonnal mondjak egy számot tőle, akkor talán csak annyit tudnék kinyögni, hogy Trouble – pedig a dalnak, amire gondolok, a teljes címe igazából az I Knew You Were Trouble, de az én fejemben sosem Taylor verziója megy, mindig csak a kecskés remix zakatol. Jelenségként viszont borzasztóan izgat Taylor Swift. Mitől lett annyira híres, hogy ha csak beteszi a lábát egy NFL-meccsre, a világ egyik legjelentősebb sportligája máris a (40 millió dollárra biztosított) lábai előtt hever? Hogy lehet, hogy ahogy ahol csak feltűnik, ott szárnyra kap a gazdaság, így aztán Justin Trudeau-tól Karácsony Gergelyig politikusok könyörögnek neki, hogy az ő országokban/városokban is lépjen fel? Miért van az, hogy a koncertjei alatt a stadionokon kívül is akkora tömeg gyűlik össze, ami önmagában is tekintélyes közönség lenne, a koncertfilmjére pedig a világ szerencsésebb országaiban (ahol október 13-án volt a premier) úgy buliztak a nézők, minta élőben látnák az ikonjukat?
Valahogy úgy vagyok vele, ahogy a New York Times legendás celebportréit jegyző Taffy Brodesser-Akner fogalmazott: Swift élettörténetét a fiatal nők most már legalább két generáción átívelően „puszta internethasználat és ozmózis útján” akkor is szívják magukba, ha a legkevésbé sem rajonganak érte. Nem baj, épp ezért hoztam magammal egy szakértőt.
Zenei mogulból elítélt bűnöző lett Sean Combs, az egykori hiphopkirály, aki zűrös ügyei ellenére magabiztosan hitte, hogy érinthetetlen.
Az egészségügyi államtitkár anyja egyszer megpofozta Gyurcsányt.
Az atomerőműben súlyos a kár, de sugárveszély egyelőre nincs. Akkor minden rendben? Egyáltalán nem.
Az Oroszország-szakértő szerint a kormánymédia „teljesen nyilvánvalóan hergel és uszít”.
Eltűnésekor hawaii mintás inget viselt.
Egy sárkányszörfös jókor volt jó helyen.
Egy-egy hátúszó néha elbizonytalanítja a fürdőzőket.
Pontosan úgy működik, mint a légvédelmi rendszerek.