A világ legnagyobb motorkerékpár-piacán is zajlik az e-forradalom
Indiában a tavaly eladott motorbicikliknek már 4 százaléka elektromos volt a 2021-es 1 százalékkal szemben.
Számos cég marad fenn sokáig, miközben az első terméke már rég feledésbe merült vagy relikviává vált. Az indiai Royal Enfield motorkerékpár-gyártó nemrég bemutatott új Bullet modellje viszont a megszólalásig hasonlít az 1932-ben – még brit cégként – piacra dobott, ikonikus eredetire. Ez a Royal Enfield legsikeresebb márkája, és egyben alighanem a legkevésbé változó ipari termék a világon – írta a The Economist.
Milliók futnak belőle az indiai utakon, és világszerte 1200 motorosklubja van. Kulturális jelenség, bollywoodi filmsztárok robognak vele, az indiai hadsereg is 1949 óta használja. A népszerűségét elsősorban annak köszönheti, hogy szinte örök életű, könnyű javítani. Indiaiak milliói számára az elérhető célt jelenti az átlagosan 2400 dollárnak (833 ezer forint) megfelelő ára miatt, egyben a szabadság és a mobilitás jelképe.