A reklámszakma abban reménykedik, hogy 2024-ben vége lehet a szűk esztendőknek

Évek óta tartó lejtmenetben van a magyar reklámipar, a tendencia 2023-ban is folytatódott a reklámszövetség és társszervezetei adatai alapján. Főleg az állami költés esett vissza drasztikusan.

A reklámszakma abban reménykedik, hogy 2024-ben vége lehet a szűk esztendőknek

 

Atipikus évnek számít 2023, mert míg a magyar reklámpiac a korábbi években jellemzően a GDP-vel együtt mozgott, csak épp nagyobb kilengésekkel követték a változásokat, addig tavaly a GDP nominális csökkenése ellenére a kommunikációs költések növekedtek – állítja a Magyar Reklámszövetség (MRSZ). A bővülés motorja a kereskedelmi piac élénkülése és a média területén tapasztalható általános áremelés volt.

A reklámpiac nominálisan 11 százalékkal gyarapodott 2023-ban, reálértéken azonban 6,6 százalékot csökkent (a külföldi techóriások nélkül számolva 7,2 százalékot), hiszen a 2023-as átlagos infláció 17,6 százalékra rúgott. A legtöbb iparághoz hasonlóan itt is a Covid-járvány előtti utolsó „békeévet”, 2019-et tartják bázisévnek, a szektor valós értéken azóta sem tudott visszapattanni az akkori szintre, 5 százalékos az elmaradás.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.